Izložba Dušan Bekar: dizajner iz sjene upoznaje nas s djelima izuzetno produktivnog grafičkog dizajnera, fotografa i slikara Dušana Bekara koji je djelovao na polju komercijalnog i korporativnog dizajna od početka 50-ih do početka 21. stoljeća u Hrvatskoj u statusu samostalnog umjetnika, a kreativno je aktivan i danas.
Iz teksta Alire Hrabar Oremović:
Izložba pod nazivom Dušan Bekar: dizajner iz sjene, upoznaje nas s djelima izuzetno produktivnog grafičkog dizajnera, fotografa i slikara Dušana Bekara[1] koji je djelovao na polju komercijalnog i korporativnog dizajna od početka 50-ih do početka 21. stoljeća u Hrvatskoj u statusu samostalnog umjetnika, a kreativno je aktivan i dan danas.
Bekar je jedan od rijetkih dizajnera kojeg krasi interdisciplinarnost, autor koji jednako vješto vlada crtačkim, slikarskim, grafičkim i fotografskim tehnikama, dizajner koji je tijekom čitavog svog djelovanja nastojao pratiti aktualne trendove u svjetskom dizajnu bez podlijeganja nekoj maniri, a opet obilježivši dizajnerski prostor određenim vizualnim konstantama koje čitamo nedvosmisleno kao njegove.
Možda najveći Bekarov doprinos komercijalnom dizajnu, koji proizlazi iz prirođene sklonosti novim tehnologijama i eksperimentu, jest implementacija suvremenih trendova s područja umjetničkih istraživanja prostora slike, u najširem smislu, u vizualnu poruku namijenjenu prosječnom potrošaču.
Bekarov svijet slika i riječi, u kojemu aktivno participiramo kao potrošači već desetljećima, gotovo da se i ne spominje u pregledima grafičkog dizajna[2] i likovne scene općenito od 50-ih do danas. Neki njegovi radovi dostupni u muzejskim zbirkama[3] i pokojem pregledu oglašavanja nerijetko su krivo datirani, krivo imenovani ili mu uopće nisu pripisani. To se ne može pripisati nemaru ili nepostojanju interesa među teoretičarima struke za Bekarovim radovima, već možda više činjenici da ih sam autor nije smatrao važnim prezentirati u formi izložbe ili monografije – do danas. Danas se imamo priliku suočiti s djelićem bogatog opusa autorova djelovanja na području komercijalnog i korporativnog dizajna širokog spektra.
U tom smislu ova izložba, na manjem uzorku Bekarova rada koji zahvaća pola stoljeća djelovanja u kontinuitetu, predstavlja važan doprinos sagledavanju trendova u Hrvatskom dizajnu od 1950. do kasnih 90-ih, a na osnovu njega možemo detektirati i neke druge fenomene koji ne pripadaju samo domeni dizajna već, uvjetno rečeno, razvoju društva.
Na izložbi će, između ostaloga, biti prikazani Bekarovi vizualni identiteti, oglasi, propagandni materijali, plakati, fotografije za tvrtke Bagat, Borovo, Fotokemika, Ghetaldus, Gradska štedionica, HEP, INA, Labud, Marles, MTČ, Neva, RIS, Saponia, TEŽ, TOZ i mnoge druge.