Poziv u drugi krug Natječaja za dizajn vizualnog identiteta TZ Splitsko-dalmatinske županije

Pozivamo sve zainteresirane da se prijave u drugi krug javno-pozivnog Natječaja za dizajn vizualnog identiteta TZ Splitsko-dalmatinske županije te da prisustvuju online usmenom brifingu koji će se održati 22. ožujka u 13 sati. U drugom krugu Natječaja, osim odabranih pozvanih natjecatelja, i svi ostali autori i kreativni timovi pozvani su sudjelovati u natječaju te se ravnopravno natjecati za nagrade. Više detalja u nastavku teksta.

Poziv na usmeni brifing

Pozivamo sve zainteresirane natjecatelje da prisustvuju usmenom brifingu koji će se održati u petak, 22. ožujka, s početkom u 13 sati. Očekivano trajanje brifinga je 1 sat. Sudjelovanje na brifingu nije obavezno, ali se preporuča. To je prilika da kroz direktan razgovor s predstavnicima raspisivača i Ocjenjivačkog suda natječaja dublje i obuhvatnije sagledate temu natječaja te postavite pitanja ako ih imate.

Zbog organizacijskih razloga molimo vas da najavite svoje sudjelovanje na brifingu putem email adrese: natjecaji@dizajn.hr najkasnije do 21.3.2024. do 17 h. Poruku je potrebno nasloviti: NATJEČAJ TŽ SDŽ-BRIFING, a u tekstu poruke navesti ime i prezime, broj telefona i/ili mobitela natjecatelja koji najavljuju svoje sudjelovanje na usmenom brifingu. Svi prijavljeni natjecatelji dobit će poveznicu za sudjelovanje na sastanku.

Natjecatelji koji nisu u mogućnosti prisustvovati brifingu svoja pitanja mogu unaprijed uputiti putem gore navedene adrese e-pošte. Poruku je potrebno nasloviti: NATJEČAJ TŽ SDŽ-BRIFING PITANJE, najkasnije do 21.3.2024. do 20 sati.

Na sva pristigla pitanja odgovorit će se tijekom brifinga, a natjecateljima koji su postavili pitanja, a neće prisustvovati brifingu, odgovor će se proslijediti putem elektroničke pošte, te objaviti na web stranici Provoditelja bez objave imena natjecatelja koji su postavili pitanje.

Natjecatelji imaju pravo postavljati pitanja vezana uz projektni zadatak i opće uvjete tijekom cijelog trajanja natječaja (zaključno do 6. svibnja) putem elektronske pošte na adresu natjecaji@dizajn.hr. Odgovori na postavljena pitanja bit će objavljeni javno na stranici www.dizajn.hr bez objave imena natjecatelja koji su postavili pitanje.

 

Iz Projektnog zadatka natječaja

 

TEMA I CILJ NATJEČAJA

Integracija suvremenih i dinamičnih elemenata vizualnog identiteta ključni je korak ka oblikovanju snažnog i prepoznatljivog brenda Dalmacije, koji će svojim jedinstvenim dizajnom doprinijeti promociji i imidžu regije, ističući je među konkurencijom na međunarodnom i lokalnom turističkom tržištu. Cilj je razviti vizualni identitet koji odražava duh Dalmacije, njenu autentičnost i atraktivnost, omogućujući posjetiteljima lakoću prepoznavanja i razumijevanja onoga što regija nudi u svojoj kulturi, prirodnim ljepotama i inovativnim turističkim ponudama. Istovremeno, dizajn treba karakterizirati suvremenost, jednostavnost i vizualna čistoća kako bi bio široko primjenjiv i kako bi objedinio raznoliki promotivni i komunikacijski materijal regije u skladnu cjelinu.

S ciljem postizanja originalnog i suvremenog identiteta, Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije pokreće ovaj natječaj da bi pronašla dizajn koji će se odraziti na specifičnosti Dalmacije i izdvojiti je u odnosu na druge turističke destinacije. Pobjednički prijedlog će poslužiti kao osnova za daljnji razvoj i izradu cjelokupne knjige likovnih i komunikacijskih standarda, koji će odraziti autentičnost i održivost Dalmacije kao destinacije koja se ponosi svojom bogatom kulturnom baštinom, prirodnim ljepotama, kao i inovativnim turističkim ponudama i međunarodnom suradnjom.

 

O TZ SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE

Rad i djelovanje Turističke zajednice Splitsko – dalmatinske županije usmjereno je ka podizanju stupnja konkurentnosti na domaćem i međunarodnom tržištu kroz unapređenje turističke ponude, uvođenje novih i inovativnih turističkih proizvoda, zasnovanih na turističkoj atrakcijskoj osnovi i usklađenih s tržišnim trendovima te kontinuiranog inoviranja u području tržišne komunikacije. Namjena TZ Splitsko – dalmatinske je osmišljavanje marketinškog modela koji će poticati sveukupni turistički razvoj regije Srednje Dalmacije, s posebnim naglaskom na unutrašnjost, povećati multiplicirajući efekt turizma te time osigurati ekonomske i društvene koristi što većem broju dionika i veći stupanj blagostanja stanovnicima, uz primjerenu zaštitu okoliša i ukupne kvalitete života cjelokupnog pučanstva. Dalmacija nije samo obala i otoci, već i zaleđe, s bogatom kulturnom i prirodnom baštinom i iznimnom gastronomskom ponudom, posve distinktivnog karaktera u odnosu na prostor u blizini u neposrednom dodiru s morem. Kroz zajedništvo i suradnju, strategija turističkog razvoja je kreirati turističku ponudu u kojoj se uspješno spaja inovativnost i održivi razvoj s lokalnom kulturom, tradicijom i dalmatinskim stilom života. Promocija i upravljanje razvojem turističke destinacije glavne su uloge turističkih zajednica, te one imaju važnu ulogu u razvoju hrvatskog turizma. Cilj turističkih organizacija je maksimiziranje mogućnosti razvoja turizma u destinaciji koji postiže kroz planiranje i nadzor turističkog proizvoda, marketing i promociju, financiranje i koordiniranje turističkih zadaća dionika u turizmu.


O VIZUALNOM IDENTITETU

Vizualni identitet koji će nastati kao rezultat ovog natječaja trebao bi uspješno kombinirati inovativnost, kreativnost i profesionalnost u dizajnu, s dubokim razumijevanjem i poštovanjem lokalne kulture, tradicije i načina života. U tom smislu, iznimno je važno da dizajnerska rješenja uključe karakterističan, baštinjen dalmatinski duh i temperament regije, harmoniju kulturnih i prirodnih različitosti visokog stupnja očuvanosti, opuštenu atmosferu te gastronomski hedonizam, kako bi se stvorio jedinstveni i nezaboravni vizualni identitet koji će privući turiste iz cijelog svijeta.

Kako bi se postigao ovaj cilj, natječaj poziva dizajnere da razmisle o različitim aspektima vizualnog identiteta u cilju razvoja koherentnog i fleksibilnog identitetskog sustava koji će omogućiti različitim podregijama i turističkim proizvodima da se istaknu, a istovremeno očuvati cjeloviti i prepoznatljivi zajednički krovni identitet Splitsko-dalmatinske županije.

Osim što treba biti vizualno privlačan i jedinstven, novi identitet također mora biti funkcionalan i prilagodljiv za upotrebu u različitim medijima i formatima, uključujući tiskane materijale, digitalne platforme, društvene medije, promocije, događanja i druge marketinške aktivnosti. Uzimajući u obzir važnost digitalnih i društvenih medija u promociji turističkih destinacija, dizajnerska rješenja trebaju biti optimizirana za online upotrebu, uz poseban naglasak na mobilne uređaje, kako bi se postigla široka dostupnost i privlačnost za različite ciljne skupine.

U sklopu natječaja, očekuje se da će sudionici izraditi detaljan koncept i strategiju vizualnog identiteta koji će uključivati sve ključne elemente, kao što su logotip, boje, tipografija, ikonografija, tretman i stil fotografija i ilustracija, te prijedloge za njihovu primjenu u različitim promotivnim materijalima i medijima.

Novi identitet želi sugerirati koloristički kontinuitet predstavljanja regije, slobodnim evociranjem sustava boja uočenih u heraldičkom nasljeđu Dalmacije, ali i naravno bez doslovnosti te uz uvažavanje heterogenosti destinacije koju označava.

 

O ŽELJENOM REZULTATU

Vizualni identitet Splitsko-dalmatinske županije trebao bi biti odraz ključnih vrijednosti regije, kao što su zajedništvo, odgovornost, održivost i inovativnost, harmonično se povezujući s jedinstvenim karakterom Dalmacije prezentiranim u uvodu. Cilj je da ovaj identitet privuče širok spektar posjetitelja, od obitelji i mladih istraživača do ljubitelja kulture i gastronomije, svima nudeći nezaboravno iskustvo koje je sinonim za ovaj dio Hrvatske.

Pobjednički dizajn trebao bi se istaknuti svojom izvornošću i sposobnošću da jasno komunicira ove vrijednosti, dok istovremeno odražava poštovanje prema bogatoj lokalnoj baštini. Treba biti intuitivan i lako zapamtljiv, izazivajući odmah prepoznatljiv dojam koji će potaknuti daljnji razvoj turizma, obogaćivanje turističke ponude i privlačenje investicija.

Krajnji cilj je kreiranje snažnog, ujednačenog vizualnog i komunikacijskog brenda koji će Splitsko-dalmatinsku županiju jasno pozicionirati na globalnom turističkom zemljovidu, privlačeći sve veći broj posjetitelja i potičući daljnje investicije u budućnost regije. Novi identitet će biti ključan u promociji turističkih vrijednosti županije i njezinom profiliranju kao destinacije koja zaslužuje svjetsku pažnju i priznanje.

 

O DALMACIJI

Prilikom razvoja prijedloga novog vizualnog identiteta Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije, važno je razmotriti i definirati korištenje odnosno grafički tretman pojma “Dalmacija” u vašem dizajnu. Dalmacija je zbog svog geografskog položaja kroz povijest bila mjesto intenzivnog doticaja različitih kultura, koje su ostavile trag u specifičnom lokalnom duhu; odnosno globalno je dobilo posve distinktivno lokalno lice. Dalmacija je pojam koji je ne samo lokalno poznat i komunikacijski direktan, već također ima snažnu međunarodnu prepoznatljivost. Korištenje ovog pojma može pomoći u izgradnji bržeg i dubljeg povezivanja s posjetiteljima, budući da je ime već usko povezano s regijom i njenim prekrasnim obalama, bogatom kulturom i poviješću.

Uključivanje pojma “Dalmacija” u vaš prijedlog vizualnog identiteta može izazvati osjećaj pripadnosti među lokalnim stanovništvom i turistima, stvarajući snažniju emocionalnu povezanost s regijom. To posljedično može pomoći u razlikovanju Splitsko-dalmatinske županije od drugih turističkih destinacija i ojačati njene jedinstvene karakteristike.

Direktnost u komunikaciji također je važan aspekt na koji natjecatelje treba potaknuti prilikom izrade svojih prijedloga. Jasan i direktan pristup komunikaciji može poboljšati razumijevanje poruke koju želite prenijeti, čime se olakšava prepoznavanje i pamćenje vašeg brenda. Uspješno korištenje pojma “Dalmacija” u vizualnom identitetu može pridonijeti jasnoći komunikacije, istovremeno naglašavajući lokalnu kulturu i baštinu.

Natjecatelji bi trebali razmisliti o različitim načinima na koje se pojam “Dalmacija” može inkorporirati u dizajn. To može uključivati tipografiju, boje, simbole i druge vizualne elemente koji simbolički odražavaju dalmatinske vrijednosti, tradiciju i kulturu.

Uzimajući u obzir sve ove faktore, cilj je stvoriti vizualni identitet koji uspješno integrira pojam “Dalmacija” u svoj dizajn, povezujući lokalnu i međunarodnu prepoznatljivost s jasnom i direktnom komunikacijom. Time će se postići snažan i upečatljiv brend koji će privlačiti turiste i ostvarivati dugoročni uspjeh za turistički razvoj Splitsko-dalmatinske županije.

Važno je naglasiti da u ovom natječaju ne inzistiramo na tome da pojam “Dalmacija” bude obavezno jedini ili glavni dio vizualnog identiteta Splitsko-dalmatinske županije. Umjesto toga, želimo istaknuti činjenicu da se u komunikacijskom smislu ovaj termin pokazao kao dominantno prepoznatljiv, stoga je nužno pažljivo razmotriti njegovu ulogu i pojavljivanje u dizajnu. Natjecatelji bi trebali razmisliti o različitim načinima na koje se pojam “Dalmacija” može integrirati u vizualni identitet, bilo kao dio glavnog logotipa, kao središnji element u vizualnoj hijerarhiji ili kao dodatak drugim elementima dizajna. Ključno je pronaći ravnotežu između poštivanja prepoznatljivosti pojma i stvaranja jedinstvenog vizualnog identiteta koji odražava vrijednosti Splitsko-dalmatinske županije.

 

O KARAKTERISTIKAMA DIZAJNERSKOG RJEŠENJA

Natječaj zahtijeva sljedeće ključne karakteristike dizajna:

Kohezivni vizualni identitet: Kreiranje snažnog i pamtljivog vizualnog identiteta koji će oslikavati ključne vrijednosti Dalmacije kao što su partnerstvo, odgovornost, održivost i kreativnost, te jasno prikazivati jedinstvene atribute regije.

Fleksibilan sustav identiteta: Dizajn treba omogućiti prilagodljivost unutar regije, omogućujući svakoj podregiji da istakne svoje specifičnosti, dok se istovremeno održava osjećaj jedinstvenosti i povezanosti cijele Splitsko-dalmatinske županije.

Prilagodljivost digitalnom okruženju: Novi identitet mora biti optimiziran za digitalnu upotrebu, lako se prilagođavajući platformama društvenih medija i digitalnim kampanjama kako bi privukao posjetitelje i povećao digitalnu vidljivost regije.

Integracija lokalne kulture i tradicije: Dizajnersko rješenje treba uključivati elemente koji odražavaju dalmatinsku kulturu, tradiciju i način života, čime će se unaprijediti regija kao destinacija bogate povijesti i raznovrsnog gastronomskog užitka. Ovaj natječaj pruža dizajnerima priliku da razviju vizualni identitet koji će uspješno komunicirati dušu regije i njenih stanovnika, te istaknuti Splitsko-dalmatinsku županiju kao poželjnu turističku destinaciju.

Jednostavna varijabilnost proširenja logotipa: Natječaj očekuje prikaz kako bi logotip mogao varirati prema glavnim turističkim proizvodima, kao što su aktivni turizam, gastro turizam, nautika, kultura, plaže, prirodne ljepote i ruralni turizam, te varijacije koje odražavaju karakter podregija. Bitno je predstaviti sistem koji omogućava oblikovanje tih varijacija, a ne nužno kompletno razrađena rješenja za svaku varijantu.

 

Integralni tekst Projektnog zadatka možete naći na linku.

 

Iz Općih uvjeta natječaja

 

SADRŽAJ NATJEČAJNOG RADA

Natječajni rad treba sadržavati prezentaciju idejnog rješenja osnovnog vizualnog identiteta TZ Splitsko-dalmatinske županije sa svim karakterističnim vizualnim elementima, definiranjem njihovog međuodnosa te pravila korištenja (znak i/ili logo, sustav boje, sustav tipografija) u printanom i digitalnom obliku. Digitalni oblik mora biti prilagođen ekranskom pregledu odnosno pregledu putem projekcijskih sustava u smislu veličine i čitkosti opisa i svih relevantnih grafičkih elemenata koje se želi prezentirati.

Idejno rješenje treba sadržavati vizualizaciju svih očekivanih elemenata sustava predstavljenih u karakterističnim odnosima i primjere karakteristične primjene, te na taj način pružiti temelj za razumijevanje predloženog koncepta identiteta.

Prezentacija prijedloga natječajnog rješenja u oba oblika, fizičkom i digitalnom, treba sadržavati:

  • Tekstualno obrazloženje grafičke ideje i koncepta za vizualni identitet

(obavezno je priložiti kratko tekstualno obrazloženje koncepta, a moguće je priložiti i detaljnija pojašnjenja, ako to autor smatra potrebnim),

  • Idejni projekt vizualnog identiteta

Prikaz sustava boja i tipografskih pisama; prikaz karakterističnih odnosa osnovnih elemenata vizualnog identiteta

  • Prikaz primjera primjene vizualnog identiteta

(najmanje 5, a najviše 10 primjera relevantnih za predloženi koncept koji obavezno uključuju primjenu na plakatu, internet stranici, društvenim mrežama, promo materijalu po proizvodima prema izboru)

  • Opis rješavanja i izvođenja posebnih motiva, u slučaju uvođenja ilustracije ili fotografije kao nosivog elementa za predstavljanje tema u promociji i komuniciranju Dalmacije kao destinacije

Uz vizualnu prezentaciju obavezno je tekstualno obrazloženje koncepta, a moguće je priložiti i detaljnija pojašnjenja, ukoliko se smatra potrebnim.

Prijedlog razvoja mogućih varijacija logotipa po osnovnim proizvodima u skladu s briefing materijalima (aktivni turizam/outdoor, gastro turizam, nautika, kultura, plaže, prirodne ljepote, ruralni turizam) odnosno varijacije po podregijama. Dovoljno je pokazati sustav oblikovanja varijacija, ne i potpuno rješenje svih varijanti.

 

OPREMA I PREZENTACIJA NATJEČAJNIH RADOVA

Natječajni rad sastoji se od:

ispisane nekaširane prezentacije natječajnog rada položenog formata A3

digitalne prezentacije natječajnog rada sadržajem identične ispisanom radu, u datoteci PDF-a ne većoj od 20 MB, opsega do 30 stranica, snimljene na USB medij ili se može uploadati na server (Dropbox, Google Drive i sl.) ili poslati putem servisa za slanje velikih datoteka (We Transfer i sl.), a link na prezentaciju treba poslati na adresu natjecaji@dizajn.hr s naznakom naziva koncepta rada iz prijavnice (napominjemo da je digitalnu prezentaciju neophodno dodatno prilagoditi čitanju s ekrana ili projekciji, u smislu čitkosti sitnih opisa).

Prezentacija treba imati označene brojeve stranica, a NE smije biti označena imenom autora, tima ili studija. I svi drugi dijelovi natječajnog rada (USB, omotnica s prijavnicom) moraju biti NEOZNAČENI kako bi bili anonimni pred Ocjenjivačkim sudom.

Natječajni radovi šalju se kao preporučena pošiljka, dostavom ili donose osobno na adresu: Hrvatsko dizajnersko društvo, Boškovićeva 18, 10 000 Zagreb, s naznakom: „Natječaj – TŽ SDŽ“.

Rok za primanje natječajnih radova jest 8.5.2024. do 17 sati. Radovi koji pristignu nakon isteka roka bit će vraćeni pošiljatelju neotvoreni.

Natjecatelji uz rad prilažu potpisanu i popunjenu Prijavnicu koja je dio natječajne dokumentacije (TŽ SDŽ_Prijavnica.doc). Prijavnica se, radi anonimnosti ocjenjivanja, predaje uz rad u zasebnoj zatvorenoj i neoznačenoj omotnici.

Kreativni timovi moraju imenovati voditelja/predstavnika koji ima pravo sudjelovanja i koji će biti odgovoran za natječajni rad.

Svojim potpisom na prijavnici natjecatelji potvrđuju autorstvo natječajnog rada, čime jamče da su ovlašteni za njegovu predaju i da posjeduju ovlasti daljnjeg korištenja i izmjene natječajnog rada. Potpisom ujedno potvrđuju da, prema uvjetima natječaja, imaju pravo sudjelovanja i da su suglasni s dodjelom ugovora o otkupu isključivog prava korištenja autorskog djela bez ograničenja s obzirom na sadržaj, vrijeme ili prostor i time obvezni pristupiti daljnjoj razradi natječajnog rada.

Potpisom na prijavnici natjecatelji potvrđuju da su pročitali Opće uvjete natječaja i da su s njima suglasni.

U slučaju da natjecatelji šalju više od jednog rada, svaki je rad potrebno pripremiti prema pravilima natječaja i poslati odvojeno.

 

KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE

Ocjenjivački sud će prilikom vrednovanja natječajnih radova prednost dati kreativnim, jasno strukturiranim, te profesionalno i suvremeno artikuliranim rješenjima osmišljenim na temelju razumijevanja teme Natječaja.

Kriteriji za odabir rješenja:

inovativnost rješenja
(konceptualna, oblikovna i tehnička inovativnost trebaju biti rezultat zadanih okolnosti te kreativno odgovarati na njih).

komunikativnost rješenja s obzirom na viziju institucije i ciljane skupine
(potencijalni korisnici su pripadnici oba spola, raznih dobnih skupina, visoko i srednje obrazovani)

primjenjivost i izvedivost
(primjenjivost u raznolikim medijima i izvedivost u različitim tehnologijama trebaju biti ugrađeni u cjelovito promišljeno rješenje koje nastaje na temelju poznavanja mogućnosti i ograničenja u krajnjim aplikacijama te ih vješto koristi. Digitalni mediji, reprodukcija tiskom i pojavljivanje u prostoru ravnopravni su segmenti upotrebe)

cjelovito i potpuno novo kreativno rješenje vizualnog identiteta TZSDŽ

 

O radovima će odlučivati Ocjenjivački sud u sastavu;

  1. Jagoda Baričev, stručna suradnica za manifestacije, TZ Splitsko dalmatinske županije
  2. Zoran Đukić, dizajner vizualnih komunikacija
  3. Nikola Đurek, dizajner vizualnih komunikacija
  4. Jurica Glavina, predsjednik UHPA – Udruga hrvatskih putničkih agencija
  5. Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela
  6. Viktor Popović, umjetnik i dizajner
  7. Ivana Vladović, direktorica TZ Splitsko dalmatinske županije

Ocjenjivački sud će odabrati najbolje idejno rješenje i donijeti odluku o dodjeli nagrada. Dodjeljuju se tri novčane nagrade. Ukupni fond nagrada iznosi 12.500,00 eur neto, a raspodijeljen je na sljedeći način:

1. nagrada 7.000,00 eur neto

2. nagrada 3.500,00 eur neto

3. nagrada 2.000,00 eur neto

 

Rok za primanje natječajnih radova je do 8. svibnja 2024., a kompletnu natječajnu dokumentaciju možete naći na linkovima:

OPĆI UVJETI NATJEČAJA (TZ SDŽ – Opći uvjeti.pdf)

PRIJAVNICA (TZ SDŽ – Prijavnica.doc)

BRENDING BRIEF (TZ SDŽ – Brending brief.pdf)

PROJEKTNI ZADATAK (TZ SDŽ – Projektni zadatak.pdf)

GLAVNI PLAN RAZVOJA TURIZMA SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE (2017 – 2027) SA STRATEŠKIM I OPERATIVNIM PLANOM MARKETINGA

 

Voditelj natječaja: Damir Gamulin