Podrška Hrvatskog dizajnerskog društva Gradskoj galeriji Striegl

“Smatramo kako svaki cjeloviti projekt vizualnog identiteta poput ovog mora u sebi nositi poštovanje prema tradiciji, ali i odgovornost prema sadašnjosti i budućnosti. Projekt Svena Sorića nosi upravo takve vrijednosti, jasno i jezgrovito komunicirajući ono što Gradska galerija Striegl danas jest, u svoj njenoj slojevitosti i značenjima koje ima, ne samo za građane Siska, nego i sve druge njene posjetitelje. Stoga smo žalosni da se njena tradicija i nasljeđe istaknutog umjetnika Slave Striegla zloupotrebljava u napadima na sadašnje vodstvo galerije, iza čega, uvjereni smo, postoje i neki prešućeni politički motivi” – VIŠE U NASTAVKU

Hrvatsko dizajnersko društvo, nacionalno udruženje dizajnera, prema svom statutu ima obavezu, između ostalog, štititi moralna i materijalna prava svojih članova. Tijekom posljednjih nekoliko mjeseci pratimo javnu polemiku vezanu uz novi vizualni identitet Gradske galerije Striegl u Sisku, čiji je autor Sven Sorić. Iako u načelu podržavamo kritički argumentiranu javnu raspravu o dizajnu, zgranuti smo načinom na koji je spomenuta rasprava eskalirala te činjenicom da ona od početka obiluje krajnje nestručnom, neodgovornom, neprofesionalnom i neozbiljnom argumentacijom, kao i izvrtanjem činjenica te iznošenjem neinformiranih zaključaka.

Iako ju prenose i neki lokalni mediji, poput Sisačkog tjednika, glavnina te rasprave prelila se na društvene mreže, što je legitiman medij javnog diskursa, ali i pogodan za zloupotrebu i manipulacije, budući da zaklanja stvaran, objektivan kontekst slučaja, kao i uloge i pozicije nastupanja njegovih aktera iza “privatnih” mišljenja u manje ili više zatvorenim krugovima istomišljenika. Ovom prilikom HDD daje punu javnu podršku Gradskoj galeriji Striegl za postavljanje visokih, stručnih i suvremenih standarda vizualnog komuniciranja kulturnog sadržaja izradom novog sustava vizualnog identiteta Galerije, te istim putem dajemo punu podršku i dizajneru cjelokupnog sustava, Svenu Soriću. Smatramo da vizualni identitet javne kulturne institucije treba biti dobro razrađen i standardiziran sustav koji omogućava komunikaciju, u ovom slučaju raznovrsnosti i suvremenosti kulturnog umjetničkog programa, kao i djelovanja Galerije u skladu s vremenom i kontekstom. 

 

04_TIPSKI PLAKAT ANIMIRANO 01

 

Također smatramo kako svaki cjeloviti projekt vizualnog identiteta poput ovog mora u sebi nositi poštovanje prema tradiciji, ali i odgovornost prema sadašnjosti i budućnosti. Projekt Svena Sorića nosi upravo takve vrijednosti, jasno i jezgrovito komunicirajući ono što Gradska galerija Striegl danas jest, u svoj njenoj slojevitosti i značenjima koje ima, ne samo za građane Siska, nego i sve druge njene posjetitelje. Stoga smo žalosni da se njena tradicija i nasljeđe istaknutog umjetnika Slave Striegla zloupotrebljava u napadima na sadašnje vodstvo galerije, iza čega, uvjereni smo, postoje i neki prešućeni politički motivi.

Što se tiče stručne valorizacije spomenutog rada, moramo napomenuti kako je vizualni identitet Gradske galerije Striegl jedan od radova selektiranih po najvišim strukovnim standardima za izlaganje na bijenalnoj Izložbi hrvatskog dizajna 1718 koja će se 25. listopada 2018. otvoriti u Muzeju za umjetnost i obrt. Izložbu organizira upravo Hrvatsko dizajnersko društvo, a na njoj će biti predstavljeno dvjestotinjak radova hrvatskih dizajnera za koje selekcijska komisija u sastavu Dejan Dragosavac Ruta, Boris Greiner, Vedran Kasap, Ana Labudović, Mario Lončarić, Nika Pavlinek i Tomislav Mostečak smatra da predstavljaju najbolje dizajnerske radove u recentnoj hrvatskoj dizajnerskoj produkciji.

 

SORIC_GRADSKA GALERIJA

 

Osim toga, Sven Sorić posljednjih nekoliko godina surađuje s Gradskom galerijom Striegl te je svojim djelovanjem doprinio osnaživanju i vidljivosti raznolikih programskih aktivnosti Galerije, dizajnirao publikacije, plakate te vizuale za objave na webu. Osim s Gradskom galerijom Striegl, isti autor surađuje i s drugim istaknutim institucijama u gradu Sisku, uključujući i Gradski muzej Sisak s kojim je radio na nekoliko iznimno važnih projekata, da ni ne spominjemo rad za institucije, organizacije i inicijative u drugim gradovima.

Ovom neargumentiranom raspravom autoru se nanosi nemjerljiva šteta te se bez ikakvih osnova dovodi u pitanje njegov autorski integritet. Također, ovakvim krajnje ružnim napadima nanosi se i izravna šteta Gradskoj galeriji Striegl, kao i samom gradu Sisku tako što se jednoj takvoj otvorenoj i propulzivnoj sredini koja je često u povijesti bila nositelj modernizacije i slobodnog duha, vjerojatno i nehotice prišiva njoj posve strana aura uskogrudnosti, slijepe za vlastito nasljeđe, neprijateljske prema svakom vidu suvremenosti i promjene. Stoga shvatite ovo pismo prije svega kao izraz podrške dobrom dizajnu, kvalitetnom galerijskom programu i gradu koji volimo.