Juraj Dobrović jedan je od ključnih hrvatskih umjetnika druge polovice 20. stoljeća i prepoznat je kao istaknuti pripadnik pokreta Nove tendencije. Od početaka šezdesetih godina bio je prisutan na svim važnim mjestima suvremene umjetnosti, od Venecijanskog bijenala 1972. i Bijenala u São Paulu 1973., do amblematskih zagrebačkih izložbi „Nove tendencije” i brojnih međunarodnih prezentacija konstruktivizma i geometrijske apstrakcije. Njegov opus, temeljen na analitičkom sustavu varijacija svjetla i komplementarnih oblika, danas se smatra jednim od vitalnih priloga razvoju plastičke kulture u hrvatskoj umjetnosti. Rođen 1928. godine u Jelsi, Dobrović je školovanje završio u Splitu i Zagrebu, a djela mu se nalaze u brojnim domaćim i svjetskim zbirkama i muzejima.

Izložba Making the Invisible Visible, Jelsa Art Biennale, fotografija: Nikola Radovani
Prostor u Jelsi zahtijeva temeljitu obnovu i prilagodbu galerijskoj namjeni, što je već pokrenuto kroz rad više kolega i izradu cjelovite dokumentacije koja će poslužiti za buduće prijave na fondove za financiranje. U planu je i moguće formiranje otočke podružnice HDD-a, kako bi se osigurali dodatni izvori financiranja i ojačalo povezivanje s lokalnom zajednicom.

Izložba Making the Invisible Visible, Jelsa Art Biennale, fotografija: Nikola Radovani
Ne želeći da prostor čekajući obnovu i ovog ljeta ostane prazan, te s ciljem podrške temama bliskima zajednici na otoku, pokrenuta je suradnja s Jelsa Art Bijenalom (JAB), dinamičnom kustoskom inicijativom koja u Jelsu donosi suvremene umjetničke prakse i nova čitanja aktualnih tema. Uoči ljeta, zajedničkim snagama provedena je osnovna sanacija dijela prostora, financirana kroz JAB-ov međunarodni projekt Making the Invisible Visible. HDD je, uz privremeno ustupanje prostora tijekom bijenala, pridonio doniranjem oblikovanja postava izložbe (organizirano oblikovanje d.o.o.) i izložbene signalizacije (Sven Sorić).

Izložba Making the Invisible Visible, Jelsa Art Biennale, fotografija: Nikola Radovani
Tijekom ljeta većinu programa čini spomenuta međunarodna izložba, u suradnji HDD-a, Jelsa Art Bijenala i Muzeja općine Jelsa, s radovima Pauline Almeida (PT), Marieke Leene (NL), Ivana Marušića Klifa (HR) i Francisce Rocha Gonçalves (PT), pod kustoskom koncepcijom LAB852.

Izložba Making the Invisible Visible, Jelsa Art Biennale, fotografija: Nikola Radovani
Paralelno, u sklopu HDD-ova programa, predviđena su dva stručna predavanja, uz mogućnost organiziranja i trećeg. 13. kolovoza ugostit ćemo predavanje Ane Šverko s Instituta za povijest umjetnosti pod nazivom Dizajn putničkog iskustva Jadranom: od putopisa do turističkog vodiča, a 14. kolovoza Saša Begović, iz arhitektonskog studija 3LHD, govorit će o brojnim iskustvima njihovih suradnji s hrvatskim dizajnerima.

Izložba Making the Invisible Visible, Jelsa Art Biennale, fotografija: Nikola Radovani
Dok se priprema dugoročna obnova, želimo da prostor već sada živi — da u njega ljudi svraćaju, razgovaraju, otkrivaju nove ideje i upoznaju radove suvremenih autora. Da bude mjesto gdje se ljetna svakodnevica Jelse isprepliće s dizajnom i umjetnošću, i gdje se otočka zajednica susreće s gostima iz cijelog svijeta. I kad sezona prođe, želimo da to ostane prostor otvorenih vrata, suradnje i stvaranja, koji će i dalje rasti uz podršku otočkih i kopnenih partnera.