Prvi takav rad bio je realiziran u istom galerijskom prostoru 2009. godine, dok je drugi prošle godine inauguriran kao integralni dio slojevitog dizajna interijera Hotela Lone. Tekstilne “kompozicije”, koje su u oba ova slučaja u jednakom raskoraku i od funkcionalnosti i od dekora, predstavljaju način na koji I-gle nastoje ući u izravan dijalog s prostorom, ali i s postavkama i metodologijom vlastitog djelovanja u području modnog dizajna.
Kao što je i sam odjevni predmet u suštini ekstenzija tijela, tako je i novi galerijski rad studija I-gle svojevrsna ekstenzija ideja i procesualnosti vezanih za njihove konvencionalnije modne projekte. Iz potrebe za analogijom, same će autorice reći da je ovdje riječ o “odijevanju prostora”. Naborana tkanina od pažljivo prepletenih najlonskih niti spuštena je sa stropa galerije do razine tla te asocira na kružni zastor, stalaktit ili stup, no njen efekt nije samo scenografski.
Kontekst dizajnerske galerije i prakse odjevnog dizajna u ovom slučaju ostaje referentan, no ipak s nešto jačim naglaskom na mjerilu (“odijevanje prostora”, interakcija s publikom), sinergiji s prostorom, materijalu – dojmu lakoće, prozirnosti, teksturi i svjetlu, ali i procesu izrade. 135 kilometara je točna duljina najlonskog konca kupljenog za realizaciju ovog rada. Naglasak na tom naizgled nevažnom podatku nije slučajan, a treba mu pridodati i činjenicu kako je studio – inače posvećen proizvodnji i distribuciji nosivih modnih kolekcija – više od mjesec dana bio zaokupljen produkcijom aktualne izložbe. Izložba tako svjedoči o procesu, čak i ako on nije eksplicitno prikazan.
Naime, osnovni problem predstavljanja modnog dizajna u galerijskom kontekstu je taj što odjevni predmeti u njemu postaju statični objekti, zakinuti ne samo za sve svoje bitne dimenzije izuzev implicitne “skulpturalnosti”, već i istrgnuti iz vlastitog prirodnog multimedijalnog prezentacijskog okvira koji uključuje sve od revija do vrlo specifičnog žanra fotografije. U tom smislu, ovaj rad ne treba olako kategorizirati kao eksperimentalan, ili na rubu između modnog dizajna i umjetničke instalacije. On je jednostavno proizašao iz potrebe da se preduhitri već spomenuto osiromašenje, te je tako i skrojen prema kontekstu u koji su I-gle ovog puta zakoračile.
(iz teksta Marka Goluba)
*Carte blanche
Izložba 135 kilometara dio je ciklusa predstavljanja autora nagrađenih u pojedinim kategorijama na bijenalnim “Izložbama hrvatskog dizajna”. Ideja ciklusa je pružiti autorima otvoren prostor i odriješene ruke da razmotre različite mogućnosti prezentacije svog dizajnerskog djelovanja u galerijskim uvjetima, s naglaskom na svim specifičnostima koje donosi samo područje u kojem djeluju. Načini predstavljanja variraju od klasičnih pregleda dosadašnjih radova, preko konceptualnih i istraživačkih pristupa, do predstavljanja samog dizajnerskog procesa i kombinacija svega navedenog.
O autoricama:
Studio I GLE djeluje pod tim imenom od 1997. godine a nastao je zajedničkom inicijativom i udruživanjem dvije etablirane modne dizajnerice: Martine Vrdoljak Ranilović i Nataše Mihaljčišin. Pružajući jak vizualni doživljaj i jedinstvenu posvećenost svakom pojedincu I-gle su u Hrvatskoj i izvan nje stekle kultni status. Modno razmišljanje Studija I-GLE karakterizira autonoman i promišljen odgovor na osnovne nužnosti i zahtjeve fenomena mode u svim njegovim aspektima. U svježini i šarmu neophodne promjene i izmjene I-GLE promoviraju prepoznatljiv identitet koji inventivnost i originalnost svoje estetike razvija na način neprestanog eksperimenta u istraživanju novih dizajnersko-tehničkih rješenja.