Izložba Krivotvorine, dezinformacije i smrznute slike predstavlja pregled dizajnerskog rada jednog od najznačajnijih hrvatskih konceptualnih i medijskih umjetnika, Dalibora Martinisa. Riječ je većinom o izložbenim plakatima realiziranima u kontinuitetu od ranih 70-ih do kasnih 80-ih godina za Galeriju suvremene umjetnosti (današnji MSU) u Zagrebu, filmskim plakatima za autore kao što su Rajko Grlić i Lordan Zafranović, ali i televizijskim grafikama (telopima) za Radioteleviziju Zagreb 70-ih dizajniranima u suradnji sa Sanjom Iveković.
Dalibor Martinis nesumnjivo je jedan od naših najpoznatijih umjetnika tzv. nove umjetničke prakse, čiji su autorski počeci vezani za konceptualnu umjetnost, video art, performans i općenito medijsku umjetnost. Kao i brojni drugi umjetnici te generacije (B. Bućan, S. Iveković, G. Trbuljak, J. Kaloper, G. Žuvela, D. Tomičić, Ž. Borčić i drugi) i Martinis se uz svoje bavljenje vizualnom umjetnošću, od ranih 70-ih do početka 90-ih godina kontinuirano bavio i grafičkim dizajnom. Iako je oblikovao i nekoliko publikacija kao i niz kataloga, glavni dio njegovog dizajnerskog opusa čine izložbeni i filmski plakati.
Kao i nedavna mini-retrospektiva Željka Borčića i izložba grafičkog dizajna Sanje Iveković u HDD galeriji te retrospektiva plakata Gorkog Žuvele održana u Galeriji umjetnina u Splitu, ova izložba također otvara i iznimno zanimljivu temu konceptualne i medijske umjetnosti i dizajna. S obzirom na prostorne dispozicije Galerije HUIU u Puli, ova verzija izložbe je neznatno reducirana u odnosu na njene prethodne inačice u HDD galeriji i Multimedijalnom kulturnom centru u Splitu (obje održane 2017. godine), a budući da se odvija simultano s Pulskim filmskim festivalom, nešto je veći naglasak stavljen na Martinisove filmske plakate.
Dodatni linkovi:
Tekst “Dizajner pri radu”, autora Marka Goluba i Dejana Kršića