Na prvi rok Poziva za voditelje kreativnih radionica za građanstvo pristigla je ukupno 21 prijava. Povjerenstvo je pregledalo sve pristigle prijedloge te, u skladu s raspoloživim budžetom i kriterijima Poziva, odabralo prijedlog Hrvoja Spudića i Sare Salamon.
Obrazloženje povjerenstva
Povjerenstvo je prilikom odabira uzelo u obzir:
— kvalitetu prijedloga što uključuje profesionalnost i iskustvo u osmišljavanju i realizaciji radionica, temu radionice i interdisciplinarni pristup, razinu promišljenosti metodologije rada, upotrebe materijala i alata
— iznos ponude
Odabrani prijedlog radionice zadovoljio je sve kriterije Poziva, te ostvario najveći broj bodova. Koncept radionice vješto povezuje umjetnost s tehničkim i prirodnim znanostima. Prilikom rješavanja praktičnog zadatka, polaznici prolaze kroz proces rada koji uključuje analizu i sintezu informacija, izradu, testiranje, doradu novih uređaja/alata i kreativnu intervenciju, tvoreći zanimljivu i edukativnu cjelinu koja u konačnici rezultira konkretnim djelom. Predviđena metodologija rada i raspored aktivnosti jasno su artikulirani i adekvatno raspoređeni po danima s obzirom na trajanje radionice i uzrast polaznika.
Tema odabrane radionice dovodi u sasvim nov međuodnos svakodnevne prirodne pojave s predmetima koje koristimo na dnevnoj razini. Povjerenstvo pohvaljuje takav koncept koji se direktno ali neočekivano nadovezuje na ideju i vrijednosti projekta Centar oblikovanja svakodnevice, u sklopu kojeg se i provode kreativne radionice za građanstvo.
Sažeti opis radionice
Radionica optičkog zvuka mladima pruža uvid u razumijevanje svijeta kao prostora popunjenog valovima (frekvencijama) i mogućnostima prevođenja svjetlosnih titraja u zvuk. S fototranzistorom moguće je očitati titraj svakog izvora svjetla i prevesti ga u čovjekov čujni spektar. U vremenu “vječnog” svjetla, na radionici će se analizirati zvukovi žarulja, ekrana mobitela i bljeskalica te proizvesti instrument koji te okolišne resurse koristi kao generator zvuka.
Radionica je, spajajući multimedijsku umjetnost s prirodnim i tehničkim znanostima, podijeljena u dva dijela. U prvom danu radionice izradit će se jednostavni uređaji za prevođenje svjetlosnog titranja u zvuk (fototranzistor, kondenzator, baterija, zvučnik), kritički analizirati okoliš te napraviti testne kompozicije. Koristeći alat s prvog dijela radionice, drugog dana polaznici će izraditi rotirajući instrument u kojeg će dodati svoje uzorke različitih oblika (folije, crteži…) kako bi modificirali pronađene frekvencije.
Čestitamo odabranim voditeljima, a svima ostalima zahvaljujemo na prijavi! Svi prijavitelji su o odluci Povjerenstva obaviješteni i putem emaila.
Prijedlozi radionica Design thinking za školarce koji osim travnja 2019. uključuju i druge termine održavanja, i dalje ostaju u konkurenciji.
Ovim putem potičemo sve zainteresirane da se prijave na Poziv za voditelje ostalih kreativnih radionica za građanstvo, koji je otvoren do 1. travnja 2019. godine!