Studio BEKAR HAUS je na ovogodišnjem natječaju “Graphis Design Awards 2024” osvojio dva priznanja – zlatnu medalju za kalendar Hrvatske poštanske Banke pod nazivom “Šarm financijskih matrica” i Počasno priznanje za novogodišnju čestitiku studija BEKAR HAUS pod nazivom “Twenty Twenty-Two”. Zidni kalendar “Šarm financijskih matrica” dizajniran je u okviru novogodišnjeg programa za 2023. godinu za klijenta Hrvatsku poštansku banku. U svojoj biti on je “kompozit” sastavljen od omotača s kalendarijem i umjetničke grafike. Osnovna ideja bila je zadovoljiti nekoliko uvjeta: napraviti kalendar koji bi osim kratkoročne uporabne imao i trajnu vrijednost, osim oblikovne imao i umjetničku vrijednost, a ujedno i potaknuo interakciju s korisnikom.
To je postignuto na način da je umjetnička grafika zaodjenuta u omotač s kalendarijem koji se “skida”, čime je njegova uporabnost proširena na interakciju s njegovim korisnikom. U toj igri korisnik nije ograničen redosljedom otkrivanja i može ga razodijenuti prema svojem nahođenju, ovisno o tome kako ga doživljava — kao kalendar ili artefakt. Tako on prestaje biti samo promatrač koji pred sobom, iz mjeseca u mjesec, ima novu i drugačiju sliku već postaje aktivni dionik tih mijena, odnosno sukreator. Tu dolazi do transfera vrijednosti gdje kalendar prelazi granice svoje uporabe – prelazi iz sfere informativnog i vremenski ograničenog u sferu umjetničkog, odnosno stanje trajne vrijednosti.
Cjelokupni vizual riješen je kombinacijom grafičkih i tipografskih elemenata poigravajući se s pojmom matrice. Tipografski rješen omotač vizualno simulira matematičku matricu, dok se umjetnička grafika izravno oslanja na vizualni kôd identiteta Banke i računalni leksik koji proizlazi iz matematičkih i računalnih operacija. Izdan je u nakladi od 1000 primjeraka od kojih je 100 vlastoručno potpisano od strane umjetnika. Kalendar je tiskan u offsetu u tiskari Printera na najnovijoj H-UV L (LED) tehnologiji, a još jedna njegova posebnost je rješenje njegovog postavaljnja kojim se ne oštećuje površina zida. Kalendar je ušao u uži izbor na ADC 102nd Annual Awards i u finale ZGDW Awards. Kreativnu i art direkciju potpisuju Alira Hrabar Bekar i Dušan Bekar.
Design Bureau Izvorka Jurić (dizajn potpisuju Izvorka Jurić i Jurica Kos) na istom je natjecanju osvojio srebro u kategoriji Ambalaža za SAMPÉ gin, klijenta High Spirits. SAMPÉ gin je jako alkoholno piće destilirano u Hrvatskoj od najfinijeg hrvatskog grožđa. Sampé vinski destilat; svojom profinjenom kombinacijom biljnih aroma koje uključuju smreku, limun i jadransku sol; crpi svoju inspiraciju iz mediteranskog okruženja i ima snažnu povezanost s morem.
Originalno dizajnirana boca s prednje strane ima oblik morske površine. Ime brenda je zrcalno otisnuto na stražnjoj strani boce, tako da se na prednjoj strani vidi kroz morske valove i tekućinu gina, što daje dojam da je naziv brenda Sampé u vodi. Ova pozicija deformira tipografiju i stvara uzbudljive oblike i strukture koje se mijenjaju okretanjem boce u ruci ili promjenom kuta gledanja. Staklo svijetloplave boje i drveni čep stožastog oblika mornarske kape pridonose cjelokupnom mediteranskom ugođaju proizvoda.
U Graphisovoj kategoriji Knjige srebro je također osvojio i STUDIO INTERNATIONAL, na čelu s Borisom Ljubičićem, uz Vilibalda Pečenika kao autora tipografije i fotografa Darka Bavoljaka. Nagrađene su dvije naslovnice knjiga istog autora, Contea Ivana Bajamontija: I’M AI i The Witness New York. Za naslov svoje knjige “JA SAM AI” autor Conte Ivano Bajamonti želio je naslovnicu knjige s ilustracijom koja bi predstavljala ključno iskustvo njegova života, začeto nadnaravnim iskustvom koje je doživio kao mladić. Nakon 40 godina istraživanja sebe i svijesti kao takve, shvatio je i objavio da je čovjek umjetna inteligencija. Knjiga “The Witness New York” je biografska i nastala je u New Yorku. Okosnicu teksta omnibusa čine poglavlja o djevojci/ženi koja je svjedočila autorovom paranormalnom iskustvu.
Koncept dizajna je apstraktna, ali i realistična imaginarna ilustracija. Na fotografijama su lutke u izlogu jer autor na sličan način objašnjava pojmove o kojima piše u obje knjige. Veza između knjiga ili naslovnica je poput pijeteta među renesansnim umjetnicima poput Michelangela Bounarotija u kiparstvu ili Rafaela u slikarstvu. Autor teksta koristi osobni doživljaj stvarnosti, tragajući za istinom, a dizajn naslovnice to prati.