Značaj Croatian Design Superstorea, inicijative relevantne za razvoj kreativne ekonomije u Hrvatskoj, još je veći ako se uzme u obzir da nije riječ o projektu zasnovanom od strane države ili grada, odnosno javnog sektora, već u potpunosti o neovisnom projektu iza koje stoje dizajnerica Ira Payer, javnosti poznata kao aktivna promotorica domaćeg dizajna i dugogodišnja predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva (2005.-2012.) te Suzana Košćak, ekonomistica i financijska analitičarka, koja je ujedno i privatna investitorica projekta.
Osim stalne prodajne izložbe najboljeg dizajna kao središnjeg sadržaja, u suradnji s domaćim kompanijama i institucijama u okviru platforme planiraju se i brojne komplementarne programske aktivnosti koje promoviraju dizajn i dizajnere, educiraju o strateškoj uporabi dizajna te podupiru stvaranje branda hrvatskog dizajna.
“Unatoč izuzetno velikom potencijalu koji pokazuje dizajn u Hrvatskoj kao osobito obećavajuća grana kreativne industrije, upravo je dosadašnji izostanak kontinuirane maloprodaje, distribucije i strateške promocije hrvatskog dizajna jedan od ključnih problema koji koče njegov puni uspjeh u kontekstu tržišne relevantnosti pa time i lančanog efekta na proizvodnju i hrvatsko gospodarstvo u cjelini. Croatian Design Superstore namjerava utjecati ne samo na povećanje potražnje i posljedično tome i veće proizvodnje domaćeg dizajna, već i na njegovo uključivanje u poslovne procese, afirmaciju u kontekstu razvoja proizvoda te dugoročno i na kulturu dizajna u Hrvatskoj. Uza ostalo, Croatian Design Superstore atraktivan je turistički sadržaj koji podiže razinu cjelokupne turističke ponude i kroz uvid u kreativnu klasu nudi jednu kvalitetnu i prosperitetnu sliku Zagreba i Hrvatske.”, izjavila je Ira Payer, kreativna direktorica platforme Croatian Design Superstore.
Croatian Design Superstore koncipiran je kao kulturno-ekonomska platforma za zagovaranje i tržišno osnaživanje hrvatskog dizajna. Okosnicu platforme, reprezentativnu prodajnu izložbu hrvatskog dizajna, čini selekcija najboljih primjeraka proizvoda s visokom dodanom vrijednošću, dizajniranih u Hrvatskoj, bilo da je riječ o maloserijskim, obrtničkim, manufakturnim ili industrijskim proizvodima. Odabir je sastavljen prema kriterijima izvrsnosti u dizajnu, a uzima u obzir kvalitetu proizvoda u cjelini.
Aktualni odabir proizvoda, među kojima su i mnogi dobitnici neke od uglednih svjetskih nagrada za dizajn, čini 130 proizvoda i proizvodnih serija, kroz koje je zastupljeno više od 150 autora i autorskih kolektiva te u čijoj proizvodnji sudjeluje više od 100 poslovnih subjekata.
više: http://www.croatiandesignsuperstore.com/
ŠTO VAS OČEKUJE U ZAGREBAČKOM CROATIAN DESIGN SUPERSTOREU?
Na svojoj zagrebačkoj adresi u Martićevoj 4, u prizemlju zgrade poznate kao Kuća Deutsch, Croatian Design Superstore će na 300m2 prezentirati proizvode od oko 150
hrvatskih dizajnera. Maloprodajna ponuda bit će nadopunjena komplementarnim programskim aktivnostima od kojih se izdvajaju promocije novih proizvoda, kreativne radionice usmjerene na osmišljavanje novih suvenira, reinterpretaciju lokalnih obrta, razvoj autentičnih proizvoda tradicionalnim tehnikama, uz uključivanje lokalnih obrtnika i proizvođača.
Croatian Design Superstore pokrenut je u ljeto 2014. u formi putujućeg pop-up shopa najprije u Zadru, a potom i u Dubrovniku, s ciljem da dugoročno promovira i tržišno osnažuje hrvatski dizajn. Pored središnjeg i stalnog prostora u Zagrebu, Croatian Design Superstore će istovremeno gostovati u drugim gradovima u zemlji i inozemstvu kao putujuća prodajna izložba (“showcase & pop-up shops”).
DIZAJN INTERIJERA CROATIAN DESIGN SUPERSTOREA
Za izuzetno atraktivan izgled zagrebačkog Croatian Design Superstorea zaslužni su arhitekti Iva Letilović i Igor Pedišić, koji su osmislili intrerijer nadovezujući se konceptualno na njegovu inicijalnu verziju pop-up shopa, čiji su također autori. Naime, privremeno smještanje Croatian Design Superstorea u zatečene interijere na gostovanjima, kao što je to realizirano ljetos u Kneževoj palači u Zadru te kompleksu Lazareta u Dubrovniku, tražilo je od izložbenog postava da bude modularan i fleksibilan te da ga odlikuje snažna prepoznatljivost.
Spajanjem izložbenih panela, izrađenih od ekonomične ambalažne šperploče, na više desetaka načina, stvara se vizualno izuzetno zanimljiva i funkcionalna izložbena struktura, koja izvrsno funkcionira bilo da je smještena u zaštićenu povijesnu cjelinu, bilo u suvremeni hotelski kontekst. Stalni zagrebački interijer koristi identičan postav koji mu omogućuje mnogobrojne varijacije. No kako je zagrebačka lokacija izabrana za duži vremenski period, zahtijevala je značajniju arhitektonsku intervenciju. Arhitekti Iva Letilović i Igor Pedišić odlučili su kao jedini oblikovni alat koristiti crvenu boju, preuzetu iz vizualnog identiteta Croatian Design Superstorea, kojom je prebojan čitav interijer. Čista i jasna crvena boja neutralizirala je brojne nesavršenosti originalnog prostora, dinamizirala ga, a osim toga omogućila učinkovito isticanje dizajnerskih proizvoda u postavu..