Stjepko Rošin dobitnik je nagrade International Design Award

IDA 20-Silver

Na 14. International Design Award (IDA) natjecanju, sa sjedištem u Los Angeles-u, u kategoriji grafičkog dizajna za monografiju „Krov nad oltarom“, a što su sabrana djela sakralne arhitekture Jerka Rošina, Stjepko Rošin je dobio srebrenu nagradu. International Design Awards  osnovan je 2007. godine, od strane dizajnera, teoretičara dizajna i poduzetnika,  kako bi prepoznali, proslavili i promovirali vizionare dizajna i otkrili nove talente u arhitekturi, interijeru, proizvodima, grafičkom i modnom dizajnu. 

International Design Award dodjeljuju se od 2007. godine, s ciljem prepoznavanja i promoviranja etabliranih vizionara dizajna, te otkrivanjem novih talenata. Nagrade se dodjeljuju u pet kategorija: arhitektura, dizajn interijera, produkt dizajn, te grafički i modni dizajn.

Sam proces prijava za ovo natjecanje temelji se na raznim kriterijima ocjenjivanja koji se neprestano prilagođavaju novim kreativnim, tehničkim, socijalnim, ekonomskim i ekološkim zahtjevima. Ovi kriteriji nisu sveobuhvatni i nisu svi kriteriji primjenjivi na svaki dizajn, oni jednostavno pružaju orijentacijski okvir i osnovu za ocjenjivanje, što je dopunjeno stručnošću i profesionalnom pozadinom svakog pojedinog člana žirija.

Više o sastavu ovogodišnjeg žirija saznajte OVDJE.

ROOF OVER THE ALTAR 01 (1)

Dobitnik nagrade Stjepko Rošin o konceptu i dizajnu nagrađene monografije „Krov nad oltarom”:

Naslov knjige ima ukupno 14 slova. Aludirajući na Križni put, muke Isusove, nanizao sam naslov bez razmaka među riječima. Naime, put sakralne arhitekture arhitekta, što se da iščitati iz sadržaja, uistinu predstavlja svojevrsnu “Muku Isusovu”, tj. cijeli mukotrpan proces sa svom svojom problematikom.

Slova su nanizana vertikalno uz hrbat sa tri strane, tvoreći jasnu vertikalu. Zajedno s umetnutim križićem kao bookmark-om asocira na zvonik, a u ukupnosti cijela knjiga na stilizirani sakralni objekt.

Bookmark se može umetnuti i unutar hrpta te tako stavljena u biblioteku  ne samo da asocira i dalje na zvonik već s okolnim knjigama stvara jednu širu sliku sakralnog kompleksa.

Unutrašnjost knjige, oblikovana je tako da prezentira ukupni materijal dijeleći dio teksta koji je svojevrsni vremeplov slijeda događanja, na bijeloj podlozi (što sugerira i knjigu koja sadržajem i nije klasična likovna monografija), od prezentacijskog na tamnosivoj podlozi (čisto likovnog). Položaj slikovnog dijela unutar cijelog sadržaja sugerira kretanje prema gore, prema uzvišenom, prema Bogu, kao i u arhitekturi, slažući fotografije i nacrte u gornjem dijelu stranica knjige i to tako da ne budu samo statično položene pri vrhu već sugeriraju kretnju, dakle težnju ka.

ROOF OVER THE ALTAR 04

 

Monografija od 176 stranica, formata 29 x 29 cm, monumentalna je već sama po sebi. Međutim, iako je knjiga vizualnost treće dimenzije, ona se nikada tako ne doživljava. Uvijek se gleda plošno kroz zbir uvezanih dvodimenzionalnih listova. Tražio sam vizualni izraz kojim bi izrazio tu treću dimenziju. Za mene u tom slučaju ne postoji samo naslovna stranica i međusobno povezani pojedinačni listovi već cijeli kubus određene visine, širine i dužine.

Korica knjige je purpurne crvene boje. Unutar knjige istom bojam ugradbene inicijale. Grimiznu crvenu koristim za naslove i legende te crnu za tekući tekst i pasapartu. Te tri boje u jedinstvenoj kombinaciji komuniciraju crkveni kler, otmjenost i uzvišenost, te su izražajne i u prezentaciji sadržaja dajući malu ali jaku dozu akcenta unutar bjeline i crnine ploha.

Konačno, dizajnom sam htio ostati ne samo u duhu teme, već i u duhu autorovog arhitektonskog pristupa sakralnoj temi. A to znači osloboditi vizualnost knjige nepotrebne dekoracije, dopadljivosti, ići ka uzvišenom i transcendentalnom u duhu kršćanstva ne izostavljajući monumentalnost kao izražaj snage ali i sigurnosti, što je sve dio autorovog arhitektonskog rukopisa.

ROOF OVER THE ALTAR 06

Zanimljivost

 Samo oblikovanje knjige je prošlo muke Isusove. Naime, nakon završetka, prezentacije i prve ponude na koju se zbog specifičnog dizajna čekala nešto duže, trebalo je drastično srezati obim zbog nepredviđeno ograničenog budžeta, a što je tražilo svojevrsno reoblikovanje postojećeg dizajna. S obzirom da na kraju ni to nije bilo dovoljno, praktički prihvaćeni dizajn se trebao promijeniti u cijelosti te je napravljen sasvim novi, ovaj nagrađeni, praktički 5 do 12, a zbog dogovorih rokova promocije. Ovaj put je još duže trebalo dok se dobila uopće ponuda od tiskare, dogovorile vrlo jednostavne stvari, da bi na kraju veliki dio otisnutih primjeraka završio u košu zbog lošeg tiska zbog čega je izdavač od tiskare i obeštećen. Monografija je kod mene 5 godina ležala u ladici van dometa mog pogleda te sasvim slučajno u zadnji čas poslana na jedan natječaj samo zbog jednog razloga. Ispričana muka mora imati dodanu svrhu.

O dizajneru

Stjepko Rošin rođen je 14. siječnja 1972. u Splitu. Srednješkolsko obrazovanje završio je na Primijenjenoj umjetničkoj školi u Splitu, smjer klesarstvo, a diplomirao grafički dizajn na Interfakultetskom studiju dizajna u Zagrebu 1998. Nakon završenog obrazovanja vraća se u Split gdje živi i radi samostalno kao slobodni umjetnik, uglavnom na polju grafičkog oblikovanja. Osvojio je do sada nekoliko nagrada.

Povremeno se bavi umjetničkom fotografijom uz desetak otvorenih samostalnih izložbi. Član je Hrvatskog dizajnerskog društva i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.