REGULAR COMPANY: “Pristup dizajnu prilagođavamo kontekstu projekta”

“Najčešće radimo u kontekstu proizvodnje, gdje je cilj napraviti najbolji mogući proizvod s postojećim tehnologijama koje proizvođač ima na raspolaganju. Naravno da se događalo nebrojeno puta da su proizvođači nabavljali nove tehnologije i radili s nama na procesu optimizacije proizvodnje, pogotovo kad se neki proizvod pokaže uspješnim i počne proizvoditi u većim serijama. U fazi razvoja proizvoda najviše komuniciramo s majstorima i razvojnim timovima, s ciljem da se dođe do prototipa ili nulte serije koja je najbolji mogući kompromis između dizajna i proizvodnje.” – Razgovarala: Ora Mušćet

Regular company svestrani je dizajnerski studio koji su 2015. godine osnovali Ruđer Novak-Mikulić, Marinko Murgić i Tihomir Filipec. Njihov zajednički put u istraživanju materijala i izradi minimalističkog i elegantnog namještaja započeo je i ranije, otkad njihov studio prate brojna međunarodna priznanja i nagrade. Svoj namještaj Regular company proizvodi u suradnji s Artisanom, velikim bosanskim proizvođačem namještaja, a u posljednje vrijeme i s Nuncom, mladom tvornicom smještenoj u Đakovu. Osim toga, studio redovno surađuje i s brojnim danskim tvornicama kao što su New Works, Frama, Normann Copenhagen, Ferm Living i druge. Na Međunarodnom salonu namještaja u Milanu 2017. godine, Deezen –magazin za arhitekturu i dizajn, uvrstio je Regular company među najbolje mlade dizajnere. Od samih početaka ovaj multidisciplinarni studio prate brojne međunarodne nagrade (samo neke od nagrada kolektiva: DIA, 2015., Red Dot, 2016., Restaurant & Bar Product Design Award 2016., German Design Award, 2017. itd.), no kako kažu sami dizajneri, one im ipak nisu najbitnije. Ovo i ne baš tako „obično društvo“ ostaje usredotočeno na kvalitetu samoga materijala, što rezultira visoko kvalitetnim produktom. Spajanjem raznobojnih tkanina i različitih vrsta drva, dizajneri stvaraju savršen omjer elegancije i funkcionalnosti krajnjeg proizvoda. Iza ovog studija brojna su ostvarenja, a neki od komada namještaja već su dobro poznati svima koji prate dizajn namještaja. Među najuspješnijim kolekcijama studija, ističe se proslavljena Neva, nastala nakon dovršetka više puta nagrađivanog Neva stolca (Interior Innovation Award, 2015., German Design Award Nominee, 2016., Design Intelligence Award, 2016.). Ono što je posebno zanimljivo kod Regular companyja je njihova sposobnost prilagodbe, odnosno stvaranja drugačijih komada namještaja, koristeći se različitim materijalima i tehnikama izrade. Proizvod nastaje spajanjem jednostavnih linija, razlomljenih (Meridian lamp)  ili punih geometrijskih tijela (1.0 mirror). Ista  grade i ručno tkane tepihe u kojima se najjasnije ogleda moderno tumačenje tradicionalnih uzora. Svestrano društvo uključilo se je i u pokretanje startupa, čime su granice djelovanja ovog kolektiva proširene iz sektora produkt i UI dizajna u nešto što će u budućnosti sigurno otvoriti nove prilike i poslužiti kao temelj za buduća ostvarenja. Pratimo ih i dalje!

Stolac "Neva", 2013. proizvođač: Artisan foto: Domagoj Kunić / Marija Gasparović izvor: http://www.regular.company/

Stolac “Neva”, 2013.
proizvođač: Artisan
foto: Domagoj Kunić / Marija Gašparović

 

OM: Kvaliteta vašega dizajna zamijećena je i nagrađena ubrzo nakon osnivanja studija Regular company 2015. godine. Samo godinu dana nakon uspostave studija, osvajate prestižnu nagradu Red Dot u kategoriji produkt dizajna. Koliko su vas nagrade, priznanja i uopće sudjelovanje na različitim međunarodnim natječajima potaknule na daljnji rad i stvaranje? Jeste li tada osjetili da je to ujedno i prilika za konstantno nadograđivanje, istraživanje i unapređenje produkata?

RC: Mi smo zapravo prve nagrade, uključujući i Red Dot u kategoriji vizualnih komunikacija osvojili dosta ranije, još dok smo studirali. U tom trenutku nagrade su nam svakako bile poticaj i neka potvrda da idemo u dobrom smjeru. Kasnije se tih nagrada još nakupilo i one su svakako dobra referenca, ali ne smatramo ih nekim presudnim uspjehom ili garancijom kvalitete. To su vrste nagrada koje proizvođaču ili dizajneru koji nije još etabliran u određenom trenutku mogu dati kredibilitet kod kupaca, partnera, medija itd., te time služe svojoj svrsi, ali nisu presudne.

Stolac "Mela", 2018. proizvođač: Artisan foto: Marija Gašparović

Stolac “Mela”, 2018.
proizvođač: Artisan
foto: Marija Gašparović

 

OM: Iako Regular company službeno započinje s radom 2015. godine, napominjete da zajedno sa suradnicima radite na brojnim projektima još od 2009. godine. Na stvaranje zajedničkoga dizajnerskog studija koji se temelji na dizajnu i proizvodnji namještaja u Hrvatskoj, može se gledati i kao na jedan dosta hrabar i odvažan korak. Koliko ste se dugo pripremali za pokretanje posla i koje su bile najteže prepreke preko kojih ste morali prijeći?

RC: Nismo se puno pripremali, sve je išlo dosta postepeno i organski. Uz studij i nakon studija smo već radili na raznim projektima iz raznih područja dizajna i 2015. godine smo samo to nazvali nekim imenom. Već smo imali ostvarene suradnje sa raznim klijentima i stvari su išle svojim prirodnim tokom.

Lampa "Meridian", 2018. prototip foto: Marija Gašparović / Igor Dugandžić

Lampa “Meridian”, 2018.
prototip
foto: Marija Gašparović / Igor Dugandžić

 

 

OM: Uz stalne članove i suosnivače (Ruđer Novak-Mikulić, Marinko Murgić i Tihomir Filipec), Regular company čine i drugi povremeni suradnici, a sama proizvodnja oslanja se na suradnje s domaćim i stranim proizvođačima namještaja. S obzirom na uspješne i već dovoljno duge suradnje, zanima me što smatrate ključem uspjeha zajedničkoga rada? Koliku ulogu igraju već možda neko stvoreno prijateljstvo i povjerenje temeljeno na kompatibilnim ukusima?

RC: Smatramo da je dosta bitno imati iste ili bar slične afinitete, a mi smo nekako međusobno i sa svim suradnicima počinjali surađivati spontano, bez nekih velikih analiza. Dolazili bi projekti i ako kad nam se činilo da suradnja ima smisla nismo previše razmišljali. S klijentima većinom imamo isto dobre i prijateljske odnose, što uvijek olakšava suradnju i obično vodi daljnjim projektima s istim partnerima.

Iz kolekcije "Neva Lounge", 2015. proizvođač: Artisan foto: Marija Gašparović

Iz kolekcije “Neva Lounge”, 2015.
proizvođač: Artisan
foto: Marija Gašparović

 

OM: Cijela priča ipak počinje još 2013. godine s Neva stolcem koji ubrzo prerasta u najuspješniju i najprodavaniju kolekciju ovoga kolektiva. Čitava kolekcija, iz koje je teško izabrati favorita, odiše sličnim naizgled jednostavnim i elegantnim linijama. Još jedna važna poveznica je ljubav prema drvu kao zahvalnom i toplom materijalu, koju očito dijelite i sa suradnikom Artisanom. Koliko vam je važan sam materijal? 

RC: Materijal je svakako bitan faktor u procesu dizajna i bitno je dizajnirati u skladu s mogućnostima i logikom materijala, naravno imajući u vidu i druge faktore, kao što su tehnologija, art direction, brand, target cijena itd. Volimo raditi sa raznim materijalima, drvo je svakako jedan od dražih, ali ne i jedini. Veseli nas kada radimo s nekim materijalom s kojim do sada nismo radili.

 

OM: U kojoj mjeri vaš dizajn utječe na proizvodne procese? Koliko ste, kao dizajneri, uključeni u sam proces proizvodnje? Dobivaju li majstori dodatne naputke pri izradi namještaja?

RC: Najčešće radimo u kontekstu proizvodnje, gdje je cilj napraviti najbolji mogući proizvod s postojećim tehnologijama koje proizvođač ima na raspolaganju. Naravno da se događalo nebrojeno puta da su proizvođači nabavljali nove tehnologije i radili s nama na procesu optimizacije proizvodnje, pogotovo kad se neki proizvod pokaže uspješan i počne proizvoditi u većim serijama. U fazi razvoja proizvoda najviše komuniciramo s majstorima i razvojnim timovima, s ciljem da se dođe do prototipa ili nulte serije koja je najbolji mogući kompromis između dizajna i proizvodnje.

Stolac "Bolta" proizvođač: Nunc izvor: http://nunc.design/

Stolac “Bolta”
proizvođač: Nunc
izvor: http://nunc.design/

 

 

OM: Osim dugogodišnje suradnje s Artisanom, započeta je suradnja i s Nuncom, tvornicom namještaja iz Đakova. Nuncova politika stvaranja izdržljivog i kvalitetnog namještaja spojila se je s vašom idejom dobroga dizajna. Koliko dugo traje suradnja s đakovačkim proizvođačem? Postoje li već skice budućih proizvoda?

RC: Započeli smo suradnju sa Nuncom na inicijativu Nikole Radeljkovića iz Numena koji je njihov art direktor. Radimo na razvoju jedne stolice koja je prikazana kao prototip prošle godine u Kölnu. Nunc je mladi brand koji se tek gradi i nadamo se da će kroz narednih nekoliko godina postići uspjeh na međunarodnom tržištu.

OM: Čini mi se da se listajući katalog proizvoda Regular companyja, mogu primijetiti Bernardijeva modernistička elegancija s upotrebom drva kao osnovnog materijala, koja je poveziva i s Aaltovom privrženošću prema tom materijalu. Odakle ustvari crpite inspiraciju? Tko su vam najčešće uzori pri dizajniranju novog namještaja i kolekcija?

RC: Nemamo neke univerzalne uzore ili afinitete, svakako postoje dizajneri i stari majstori koje cijenimo, ali većinom nam se pristup dizajnu i inspiracija mijenja i prilagođava kontekstu projekta, ovisno o tome koji je materijal, tehnologija ili pak grana dizajna u pitanju.

 

"Vebbu", startup projekt Regular companyja

“Vebbu”, startup projekt Regular companyja


OM: Upotreba različitih materijala i jednostavnih geometrijskih uzoraka pri dizajniranju tepiha, lampi ili ogledala govore dovoljno o želji za proširenjem okvira djelovanja, kao i za daljnjim istraživanjem vaših dizajnerskih mogućnosti. U takvoj „potrazi“, posebno se ističe sudjelovanje u osnivanju iot startupa Vebbu sa sjedištem u Amsterdamu. Možete li nam reći o čemu je točno riječ? Koju ulogu produkt dizajneri imaju u takvim projektima i je li možda takva grana UI dizajna nešto čemu ćete se ubuduće više posvetiti?

RC: Vebbu je jedan od projekata u IT industriji na kojem smo sudjelovali ne samo u ulozi produkt i UI dizajnera, već smo radili i na strategiji, razvoju, marketingu i svakom aspektu razvoja startupa. Sa Vebbuom smo prošli i Rockstart akcelerator u Amsterdamu,  ali je u procesu razvoja cijeli projekt pivotao u jednom drugom smjeru koji je puno više tehničke prirode, te smo se mi posvetili drugim projektima. Uloga dizajna na svim razinama u tech startupima je velika, a taj pristup se počeo prelijevati posljednjih nekoliko godina i u brojne puno tradicionalnije firme i industrije.

"T.I" lampa, 2017. prototip foto: Marija Gašparović / Igor Dugandžić

“T.I” lampa, 2017.
prototip
foto: Marija Gašparović / Igor Dugandžić

 


OM: S obzirom na velik broj studenata-članova HDD-a, kao i mladih, „novopečenih“ produkt dizajnera, moram vas pitati imate li neki savjet, posebnu poruku i za njih?

RC: Naš savjet svim mlađim dizajnerima je uvijek da što više istražuju, proučavaju, prate produkciju domaću i stranu, posjećuju sajmove i design weekove, odu u Milano na Salone, i educiraju se koliko god mogu.