O nagradi
Dodjeljuje se još od 1955. godine i danas se smatra jednom od najutjecajnih nagrada u svijetu dizajna. Kako ističu organizatori, cilj nagrade je vrednovanje najoštroumnijih dizajnerskih radova iz svijeta produkt dizajna, komunikacije, ambalaže, pa sve do dizajna koncepata i prototipa. Žiri sastavljen od 24 stručnjaka iz cijeloga svijeta ove je godine ocjenjivao više od 8600 prijavljenih projekata. „Dokaz je to činjenice da Red Dot ima visok status i globalno povjerenje za evaluaciju kvalitete dizajna“, smatra prof. dr. Peter Zec, osnivač i izvršni direktor Red Dota.
Više na www.red-dot.org.
Booktiga 2018: Vrati sebe u knjižnicu
Studio Sonda
Promocija sajma rabljenih knjiga Booktiga za 2018. g. komunicira kako nije važno vraćati samo knjige u knjižnicu, već i sebe same! Iskorištavanje rabljenoga u knjižnicama najočitije je upravo kroz konstantnu ponovnu posudbu istih knjiga, a podsjetnik na datum vraćanja koji se stavlja na poleđinu knjige, univerzalni je simbol posuđivanja knjiga te stoga predstavlja vizualnu okosnicu koncepta. Komunikacijski, rješenje odlazi korak dalje i, primjenom svih dosadašnjih datuma održavanja sajma, uz jasno isticanje ovogodišnjeg, poručuje da nije važno uvijek kontinuirano posuđivati i vraćati samo knjige u knjižnicu – već i sebe same! Dodatnu vrijednost plakat dobiva u korelaciji s mjestom postavljanja: apliciran u različite javne situacije, podsjeća na važnost povratka knjizi u vrijeme kada smo okupirani mnogim drugim sadržajima. Plakat Booktiga osvojio je čak posebno Best of the Best priznanje čime ulazi u nominaciju za Grand prix kao najbolji u kategoriji te u postotak od 0.7% najboljih radova među svim prijavljenima.
Knjiga koja štedi vodu
Studio Sonda
Knjiga koja štedi vodu nastala je kao logičan rezultat potrebe da se otisne i uobliči u monografiju višegodišnje istraživanje o vodoopskrbi u povijesti grada Poreča, djelo autorice povjesničarke dr. sc. Elene Uljančić-Vekić. Kako sama tema rasvjetljava povijest vodoopskrbe te govori o trudu pojedinaca da dođu do tog dragocjenog resursa, koncept promišlja o štednji vode i kroz samu izvedbu.
Odabirom papira i istraživanjem mogućnosti korištenja manje količine vode u tehnici tiska, pri izradi je ušteđeno 7355 litara vode u odnosu na standarni nereciklirajući papir i uobičajenu tehniku tiska. Usporedbe radi, jedna osoba u prosjeku treba 50 litara dnevno za pripremu objeda i osobnu higijenu pa je ovim projektom ostvarena ušteda vode dovoljna za otprilike pet mjeseci normalnog života pojedinca. Knjiga nadalje ne koristi nikakve dodatne grafičke elemente, prenoseći poruku u svojoj srži – konkretnom uštedom vode. Tako, djelo koje govori o važnosti očuvanja resursa vode, i samim svojim oblikovanjem poručuje kako je ušteda vode moguća i važna na svakom koraku.
Croatia je Hrvatska
Brigada
Multimedijska interaktivna izložba Croatia je Hrvatska, koja je prošle jeseni bila postavljena u zagrebačkom tunelu Grič kao vremeplov kroz paralelnu povijest Hrvatske i Croatia osiguranja, koju je posjetilo više od sto tisuća posjetitelja, a u kojoj su građani i sami mogli ispisivati vlastitu povijest, nakon niza nagrada, osvojila je i nagradu Red Dot za prostorni dizajn.
Otvorena knjiga
Bruketa&Žinić&Grey
Kao što joj naslov govori, Otvorena knjiga se doslovno sama otvara u rukama čitatelja.
Betonska knjiga Nikola
Bruketa&Žinić&Grey
Nikola je pak betonska knjiga o istoimenom naselju kraj Šibenika, najvećem premium urbanističkom projektu revitalizacije na Jadranu. Umetnuta je u betonski blok simbolizirajući kamen temeljac, dok se sadržaj na bloku može pročitati tek kada se prelije vodom, sugerirajući vodu, odnosno more, kao temeljni element oblikovanja naselja.
Uključujući ovu godinu, Bruketa&Žinić&Grey i Brigada do sada su osvojili 21 Red Dot nagradu, dok je Studio Sonda osvojio ukupno 13 Red Dot nagrada te drugu Red Dot Best of the best nagradu.
Ubroji i mene
Stjepko Rošin
Nagradu za dizajn knjige Ubroji i mene osvojio je Stjepko Rošin, a riječ je o edukativnoj knjizi o brojkama, ilustriranoj rukama autistične djece, koja pokazuje zavidnu razinu kreativne inteligencije i mašte te djece. Budući da autizam nema samo jedan oblik, dizajn knjige u cjelini komunicira problem autizma kakav je uvriježen i prepoznatljiv. Naslovnica je, kao i cijela korica, toploga tona, ali bez ikakve poruke. Ona je time asocijalna. Ne komunicira. Zbunjuje nas onako prazna, kako god je okrenemo. A kada je takvu stavimo među mnoštvo tipično šarenih i veselih dječjih knjiga, ističe se svojom “šutnjom”, jer je drugačija. Međutim, ne treba knjigu suditi po koricama.
Iako otvaranjem u početku nailazimo na jedan zatvoreni svijet zbrkanih, kaotičnih i ponekad glasnih nerazumljivih poruka, one s vremenom, listajući knjigu, dobivaju razumljiviju formu te pokazuju jedan kreativan, bogat, izražajan, iznad svega neobičan unutarnji svijet autistične djece.
Knjiga se sastoji od dvije zbirke pjesama, Prirodni brojevi i Redni brojevi, u kojoj svaka počinje sa svoje strane, identičnih praznih naslovnica. Dvostranošću, kao i tipografijom te kompozicijom, traži izvjesnu prilagodbu od čitatelja koja time dodatno pridonosi neobičnosti, zbrkanosti, odnosno ukupnoj slici autizma. Knjiga je namijenjena djeci školskog uzrasta, ali i odraslima. Pjesme i glazbu potpisuje Jerko Rošin.
Ubroji i mene
Nagrade će dobitnicima biti uručene na svečanoj dodjeli 26. listopada u Konzerthouseu u Berlinu, a nakon toga će istom mjestu biti izloženi radovi, koji se potom sele u Museum for Communication Berlin gdje će se moći razgledati sve do 13. siječnja 2019. Radovi će se moći vidjeti i u knjizi International Yearbook Communication Design 2018/2019 koja izlazi 15. studenog.