Izložba “REBOOT: Iza kulisa napretka” u sklopu ovogodišnjeg Dizajn distrikta Zagreb

U sklopu festivala Dizajn distrikt Zagreb održat će se izložba „REBOOT: Iza kulisa napretka“ koja se otvara 14. lipnja u 20 sati u prostoru napuštene Vojne bolnice u Vlaškoj. Značaj izložbe je u tome što po prvi put na jednom mjestu okuplja vodeće regionalne dizajnerske brendove – Zanat (BiH), Mitja (SLO), Rex-Kralj (SLO), Prostoria (HR), Regeneracija (HR), Element (HR), Artisan (BiH), Grupa (HR), Vau (HR), Nunc (HR) i Owl (HR). Autorica izložbe je Tatjana Bartaković, postav izložbe projektirao je arhitektonski studio B!RO a vizualni identitet izložbe potpisuje Iva Hrvatin za Superstudio. Izložba će se moći pogledati za vrijeme trajanja festivala Dizajn distrikt Zagreb, od 14. do 17. lipnja u večernjim satima.

Za autoricu izložbe Tatjanu Bartaković, ovo je, uz Razum&Osjećaji (Zagreb, Beograd, Hvar) i SOLID ACTS – Design from Croatia (Tjedan dizajna Milano, 2013.), treća autorska izložba dizajna, a inače je stručnjakinja za strateški brending. Prethodne izložbe obrađivale su razvoj scene produkt dizajna u Hrvatskoj, nastanak prvih dizajn-brendova u zemlji u periodu od 2009. – 2012., te dugotrajnu tradiciju proizvodnje namještaja. Novu izložbu predstavila je u nekoliko sljedećih rečenica:

„Nakon odabira brendova, za izložbu sam kod svakog izdvojila ključni proizvod ili kolekcije koje označavaju njihov tehnološki, proizvođački i poslovni probitak vođen dizajnom, simulirajući u postavu izložbe razvojne i proizvođačke procese kojima se svaki od njih izdvaja. Proizvodi su naglašene materijalnosti – izrađuju se od prirodnih materijala visoke kvalitete, kao što su masivno drvo, metal  ili vuna, da bi se potom dodatno površinski ručno obrađivali. Na regionalnoj karti njihovi se lokalni putevi razlikuju, ali podjednako ukazuju na to da je i usred urušenih struktura nužno i moguće podići novi sustav koji uspješno konkurira na najzahtjevnijim tržištima.

NEVA LIGHT stolac, Regular Company, ARTISAN

NEVA LIGHT stolac, Regular Company, ARTISAN

Posjetitelji će imati priliku steći uvid u presjek vrhunskog dizajna i jedinstvenih proizvođačkih metoda poput, primjerice: 100-godišnje vještine drvorezbarstva primjenjene u suvremenom dizajnu (Zanat), industrijskog naslijeđa ručne izrade tepiha od čiste vune iz Regeneracije, 4-godišnji razvoj prototipova naslonjača Trifidea (Numen/ForUse) – tehnološki i dizajnerski najkompleksnijeg proizvoda iz Prostorije, kultne stolce Rex, Lupinu i 4455 legendarnog slovenskog dizajnera Nike Kralja koje su krilatica slovenske baštine dizajna (Rex-Kralj), impresivan razvoj prvog hrvatskog dizajn-brenda rasvjetnih tijela (Grupa), arsenal vještina 84 godina stare slovenske stolarije Bolčič koja se prometnula u dizajn-brend Mitja čiju je ključnu kolekciju Kalota dizajnirao hrvatski studio Redesign, bestseller kolekciju Neva stolaca iz Artisana čiji su dizajn (Regular Company) i metoda ručne obrade punog drveta posebno izdvojili Artisan na zapadnom tržištu, povijesno značajan Element čiji je dizajn u 2005. godini  stvorio novu oblikovnu paradigmu namještaja i njegove površinske obrade u Hrvatskoj – radikalno se suprotstavljajući lokalnoj tradiciji izrade masivnog namještaja od slavonskog hrasta, zatim novonastajući brend Nunc koji kroz boje, mirise i materijale oživljava identitet slavonske regije, za početak konceptualnom kuhinjom Slavonika, a tu je i mladi VAU s nedavno pokrenutom proizvodnjom dekorativnih predmeta od metala – prvi takve vrste u regiji.

SLAVONIKA - fotografija: Nataša Njegovanović_

SLAVONIKA – fotografija: Nataša Njegovanović

 

Pregled industrijske i manufakturne proizvodnje završava na ručnoj izradi umjetničke uporabne keramike OWL, Lidie Boševski, koja se izdvaja majstorskom vještinom oblikovanja profinjenih organskih formi s minuciozno izvedenim površinskim rezbarijama koje približavaju organske strukture iz prirode.“

 

Owl, Lidia Boševski

Owl, Lidia Boševski

 

Tatjana naglašava da se postav izložbe Reboot, koji je projektirao arhitektonski studio B!RO (Dora Lončarić, Saša Košuta, Mario Kralj), može promatrati kroz oprečnosti: kontrast starog prostora vojne bolnice i vremena kojeg ona predstavlja, naspram novih vrijednosti i pogleda u budućnost koje izložba pokazuje; opreka vrhunskog produkt dizajna i prirodnih materijala naspram derutnog interijera u kojem se nalaze. Finoća gotovih proizvoda naglašena je  postavom na meke tepihe crvene boje, koje je Regeneracija izradila isključivo za izložbu, a koji su noseći element njezinog vizualnog identiteta. Detalji procesa izrade produkata pokazuju se kroz bijele vibro rešetke različitih formata, a kroz iste se rešetke prezentira i dodatni verbalno-vizualni sadržaj izložbe.