Predstavljen službeni vizualni identitet predsjedanja RH Vijećem EU 2020.

iva primorac

U srijedu 30.10.2019. u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu na konferenciji predsjednika Vlade Andreja Plenkovića, premijerno je predstavljen službeni vizualni identitet hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije 2020. godine. Autorica vizualnog identiteta je Iva Primorac, studentica prve godine Diplomskog studija Studija dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, zajedno s mentorima profesorom Stipom Brčićem i asistenticom Marijom Juzom. Riječ je o prvonagrađenom natječajnom radu na Natječaju za dizajn vizualnog identiteta predsjedanja RH Vijećem EU 2020.

Iva Primorac, studentica i autorica vizualnog identiteta, tom je prilikom ispred autorskog tima Studija dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu predstavila vizualni identitet:

”Vizualni identitet i cjelokupni dizajn vizualnih komunikacija temelj su sustavnog informiranja i komunikacije, kako interno, tako i s javnošću, ususret hrvatskom predsjedanju i tijekom njegova trajanja. Promišljanje vlastitog nacionalnog i europskog identiteta bila je ključna tema u projektiranju vizualnog identiteta hrvatskog predsjedanja. Osnovna misao vodilja i nadahnuće pri izradi logotipa i cjelokupnog vizualnog identiteta Predsjedanja bili su kvadratići, koji proizlaze iz hrvatske šahovnice i jedan su od najzastupljenijih motiva hrvatskog vizualnog identiteta.

Iva Primorac SD predstavlja vizualni identitet (foto Vlada RH)3
Naziv rješenja je ‘Tipografska šahovnica’ jer je logotip suštinski tipografsko rješenje, sačinjeno od slova i brojki čiji međusobni položaj asocira na kvadratiće. A kompozicijski, kroz kratice HR i EU te godinu 2020., prenosi poruku povezanosti Hrvatske i Europske unije. Ta je ideja i dodatno naglašena kolorom gdje tamnoplava boja predstavlja Vijeće Europske unije, a crvena simbolizira Hrvatsku. Dekodiranjem hrvatske šahovnice proširen je cjelokupni vizualni sustav dizajna. Kvadratići (crveni, plavi, oštri, neoštri, bliži i udaljeniji) predstavljaju višedimenzionalnost i kompleksnost ovog projekta i sadržaja koji on komunicira. A predstavljaju i zajedničko hrvatsko i europsko – kulturno, društveno i političko putovanje kroz prošlost, sadašnjost i budućnost” – izjavila je Primorac.

Autorski tim Marija Juza, Iva Primorac i Stipe Brčić na predstavljanju vizualnog identiteta

Autorski tim Marija Juza, Iva Primorac i Stipe Brčić na predstavljanju vizualnog identiteta

Podsjetimo, u lipnju 2018. godine Ministarstvo vanjskih i europskih poslova i Ministarstvo kulture su raspisali, a Hrvatsko dizajnersko društvo provelo otvoreni javno-pozivni Natječaj za oblikovanje vizualnog identiteta i slogana predsjedanja Republike Hrvatske Vijećem EU 2020. godine. Na natječaju su, osim pet pozvanih timova odabranih javnim pozivom sudjelovala i dva tima studenata Studija dizajna i Sveučilišta Sjever iz Koprivnice, a natječaj je bio otvoren i za sve ostale autore.

 

Međunarodni žiri u sastavu: Damir Bralić, Antti Hinkula, Jan Pavlović, Nevena Tudor Perković, Zvonimir Frka Petešić, Katja Šare i Jakov Vilović, odabrao je rad studentice Studija dizajna Ive Primorac i njezinih mentora prof. Stipe Brčića i Marije Juze pod nazivom Tipografska šahovnica kao najbolje rješenje i dodijelio mu prvu nagradu uz sljedeće obrazloženje:

 

“Rezultat je u grafičkom izričaju jasan i čitljiv logotip primjeren prigodi, predviđenoj namjeni i području primjene. Kvaliteta ovog rješenja temeljena je njegovim sintetskim pristupom. Tipografija kao jedini nosivi element u standardnoj je zadaći prenošenja nedvosmislene verbalne poruke no također u slogu i kolorističkom tretmanu koristi motiv šahovnice i nacionalni crveno-plavi kolorit, elemente koji su jasni i široko prihvaćeni označitelji nacionalnog identiteta. Tri komponente (verbalna, forma kvadratnog rastera i boja) već svaka zasebno posjeduju zadovoljavajuću denotativnu potentnost, a u ovako ekonomično optimiziranom spoju osiguravaju poželjnu količinu zalihosti u službi nedvosmislenog prenošenja poruke primateljima različitih provenijencija i razina informiranosti. Rješenje konstituirano na ovaj način u horizontu primjene otvara široki i poticajan prostor razrade aplikacija, od najrazličitijih statičkih preko onih koji uključuju komponentu vremena, zatim rješenja signalizacije u prostoru sve do razrade promotivnog i suvenirskog asortimana. Strateški gledano rješenje je na tragu, odnosno kvalitetna podrška i nadogradnja, dosadašnjih nastojanja Hrvatske da se jasno odredi i označi na europskom identitetskom teritoriju.”

EU2020HR logo Studij dizajna-01

Drugu nagradu na natječaju dobio je rad pod nazivom Povezivanje partnerske Europe, autora: Sensus Design Factory (Nedjeljko Špoljar, Kristina Špoljar), a treću nagradu dobio je rad pod nazivom: Crven-plav, autora Superstudio (dizajn vizualnog identiteta: Iva Hrvatin i Ira Payer / suradnica: Sara Pavleković Preis / copywriter: Rebbeca Mikulandra).

 Drugonagrađeni rad / Povezivanje partnerske Europe / Autori: Sensus Design Factory

Drugonagrađeni rad / Povezivanje partnerske Europe / Autori: Sensus Design Factory

Trećenagradni rad / Crven-plav / Autori: Superstudio

Trećenagradni rad / Crven-plav / Autori: Superstudio

Organizatori natječaja još jednom čestitaju laureatima Ivi Primorac i njezinim mentorima profesoru Stipi Brčiću i asistentici Mariji Juza, kao i svim nagrađenim autorima.