Prvo zasjedanje Ocjenjivačkog suda održano je 16. ožujka 2023. s ciljem da se provede prvi (anonimni) krug natječaja prema javno objavljenim propozicijama. Za predsjednika Ocjenjivačkog suda odabran je Tonči Vladislavić. Na natječaj su stigle 52 prijave koje su zadovoljile formalne propozicije i ušle u proces ocjenjivanja.
Ocjenjivački sud se držao propisanih Kriterija za ocjenjivanje, a to su: Kriterij originalnosti (inovativnost i prepoznatljivost), Kriterij održivosti (iskoristivost materijala, količina otpada pri izradi i dr.), Kriterij kvalitete idejnog rješenja (upotreba proizvoda, trajanje i dr.) i Kriterij tehnologije (jednostavnost i brzina proizvodnje, lakoća izvodljivih elemenata i dr.). Na temelju precizne analize i usuglašavanja mišljenja, od 52 rada koja su ušla u prvi krug, 10 radova je zadovoljilo navedene propisane kriterije i time su ušli u drugi, neanonimni krug, koji se provodi u obliku razgovora s autorima/icama da bi se mogao odrediti konačni odabir nagrađenih radova.
Odabrani finalisti su:
Alan Tvico / naziv koncepta: Blank@
Alida Mezić / naziv koncepta: Velo
Design Bureau Izvorka Jurić (Rinja Crnjaković, Izvorka Jurić) / naziv koncepta: Sequence
Dolenc&Bilić (Nino Dolenc, Toni Bilić) / naziv koncepta: Foldi
Dolenc&Bilić (Nino Dolenc, Toni Bilić) / naziv koncepta: Klach
Eva Rodinis / naziv koncepta: Planum kolekcija
Maja Merlić / naziv koncepta: Restl
Marija Gradečak / naziv koncepta: Šlapa
Marija Šorša / naziv koncepta: Mamori Tai
Nataša Mihaljčišin / naziv koncepta: Q bag
Prema usuglašenom mišljenju članova/ica Ocjenjivačkog suda, ovaj Natječaj je pobudio veliki interes i ponudio zanimljiva kreativna rješenja. Osim navedenih kriterija, Ocjenjivački sud je u ponuđenim radovima tražio i dublje razloge za odabir upravo ovih 10 rješenja, i to iz perspektive koristi samog naručitelja kao važnog dodatnog kriterija. Mišljenja smo da izabrani radovi otvaraju mogućnost stvaranja jednog posebnog segmenta izvan sadašnjeg Prostorijinog programa, a koji ne ide za tim da stvara objekte preblizu etabliranog programa (namještaj), već da stvara dobru osnovu za poseban segment koji koncepcijski ne konkurira namještaju, ali sadrži jaku asocijativnu vezu s identitetom Prostorije. Izabrani radovi se tako mogu okarakterizirati kao upotrebni objekti koji se vezuju za čovjeka i njegove potrebe, oni su u relaciji s pokretljivim tijelom, postaju dio personalnog identiteta kao korisni objekti koji su u interakciji sa dinamičkim i promjenljivim funkcijama tijela / osobe u akciji. Oni su uključeni i bitno pomažu tijelu u kući ili na otvorenom kao svojevrsno pomagalo i funkcionalna ekstenzija tijela. U uži su izbor tako ušli predmeti /objekti za tijelo: papuče, torbe ali i prenosive prostirke za osobnu raznoliku upotrebu.
Ova mini kolekcija mogla bi tvoriti bazu za jednu novu proizvodnu liniju koja razumije tijelo u pokretu, njegove načine boljeg funkcioniranja u situacijama personalnog identiteta sa sačuvanim asocijativnim sponama sa glavnim proizvodnim programom.
Ocjenjivački sud je mišljenja da se tako može ostvariti nova programska niša, dizajnerski dovoljno samostalna, ali također vidljiva izvedenica iz etabliranog identiteta i proizvodnog programa Prostorije.
“Mišljenja smo da pravi uspjeh ovog Natječaja leži u suvremenosti, kompatibilnosti i potencijalnom razvoju (n)ove programske linije kao samostalnog dizajnerskog projekta blisko određenog potrebama suvremenog, dinamičkog urbanog dizajna predmeta koji humaniziraju i poboljšavaju kvalitetu življenja potencijalnih kupaca.“
Drugi krug natječaja održat će se 23. ožujka u obliku razgovora koji imaju za cilj stvaranje preciznije slike o namjerama i dizajnerskoj viziji izabranih autora/ica nakon čega će Ocjenjivački sud definirati konačnu listu “objekata od tekstila na zalihi” kao preporuku naručitelju Natječaja za realizaciju i produkciju.