Odabrani radovi za Međunarodnu izložbu mladih autora PLANA D 2018!

Selekcijska komisija Međunarodnog festivala dizajna PLAN D u sastavu: Luka Borčić, Marko Golub, Petra Milički, Maša Milovac, Karla Paliska i Maša Poljanec; na temelju prijava pristiglih putem natječaja odabrala je radove koji će biti prikazani na Međunarodnoj izložbi mladih autora koja će se u sklopu Međunarodnog festivala dizajna Plan D održati od 27. do 30. rujna 2018. Za vrijeme trajanja festivala, Međunarodni žiri Plana D odabrat će i nagraditi najbolji rad/projekt.

Osim kvalitete samih dizajnerskih radova, Selekcijska komisija je prilikom odabira radova za izložbu uzela u obzir i razinu promišljanja etičke dimenzije dizajna, kako onu evidentnu iz samog rada, tako i način njene artikulacije od strane samih autora u upitniku/anketi koja je bila sastavni dio prijave. Selekcijska komisija ovim se putem zahvaljuje svim prijavljenim autorima te čestita odabranima. Na izložbi će biti predstavljeni sljedeći radovi:

 

Opip & Shum
autorica: Ana Armano Linta

Opip i Shum su društvene igre bazirane na osjetima opipa i sluha. Mogu se igrati kao zvučna ili taktilna varijanta igre Memory, ili kao igra slaganja niza ili pogađanja, a u svakom slučaju imaju inkluzivan karakter. Igre potiču otkrivanje svijeta putem osjeta dodira i sluha te razvijaju kreativnost i sposobnost pamćenja. Zahvaljujući tome, podjednako su zanimljive slijepim, slabovidnim i videćim osobama te omogućuju zajedničko igranje i druženje.

 

Opip_2

 

Proces
autor: Ante Begić
m
entor: Igor Čaljkušić
Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu

Eksperimentalna knjiga u čijem su oblikovanju izbjegnute klasične korice i mnogi od karakterističnih standarda dizajna knjige. Po uzoru na sadržaj Kafkina romana, mnoge dizajnerske odluke u oblikovanju i prijelomu knjige podsjećaju na rigidne birokratske procese koji nas svuda prate, htjeli mi to ili ne. Primjerice, svaku stranicu A6 formata čitatelj mora prvo rastvoriti na A5, zatim na A4, što je s jedne strane poigravanje sa standardom veličina papira, a s druge izravna aluzija na format dokumenata kakvim se služi birokracija u dokumentiranju čitavih naših života, od rođenja do smrti.

 

kafka

 

Stalker
autor: Boris Rubin
mentor: Niko Mihaljević
Studij medijskog dizajna Sveučilišta Sjever, Koprivnica

Projekt Stalker realiziran je u sklopu predmeta Postdigitalno izdavaštvo, a tematizira važnost zaštite osobnih podataka u kontekstu transfera iz sfere digitalnih medija u analognu sferu, odnosno tisak. Kako bi se ukazalo na taj paradoks, uzeti su podaci koji se o pojedincu (uzorak od 25 ljudi) mogu pronaći na njegovom korisničkom profilu na Facebooku, te su zatim reproducirani na tiskanim letcima koji su potom podijeljeni i zalijepljeni na javnim mjestima. Dizajn letaka oponaša najjeftiniju formu reklamnog letka upravo kako bi se demonstriralo koliko su ljudi skloni olako ustupiti svoje osobne podatke.

Stalker_4

 

_LAND
autori: Marin Nižić, Rea Geštakovski, Marko Blažević, Sara Dobrijević, Mia Dragičević
mentori: Ivana Fabrio, Mia Roth Čerina
Studij dizajna, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Projekt _LAND prepoznaje znanje akumulirano u starijoj populaciji, ali i visok kapacitet učenja svojstven najmlađima te ih kombinira u sustav kuriranih intergeneracijskih radionica. Ove radionice, sadržajem i stavovima za koje se zalažu, služe kao motivatori objema dobnim skupinama. _LAND se sastoji od tri intergeneracijske radionice – radionice permakulture, radionice maker kulture te radionice tjelovježbe. Za svaku je predviđeno uključivanje kvalificiranih stručnjaka (pedagoga, agronoma, obrtnika i dr.). Ovim osnovnim radioničkim modulima pridruženi su i drugi dizajnirani moduli poput prostora za odmor, okupljanje, reciklažu i dr. Arhitektonski moduli od kojih je izgrađen _LAND bazirani su na arhetipskom obliku kuće i nastoje reflektirati simboličke vrijednosti doma i sigurnosti, prostora zajedništva, učenja i odrastanja. _LAND je projektiran tako da bude mobilan. Gdje god se pojavi potreba, _LAND sa svojim modulima postavi pop-up grad spreman za svoje nove “građane”.

_Land

 

MEDS workshop – Recipe by Design
autori: Recipe by Design (Adnan Ilbay, Aswin Kumar , Lara Wschiansky, Layla Odeh, Olivia Christodoulides, Pauline Gondek, Stephanie Steriotis, Stijn De Kegel, Tracy Hanna)
mentori: Maja Jandrić, Alastair Brook

Projekt je nastao kao dio radionice MEDS održane 2018. u Byblosu u Libanonu. Cilj je bio minimalnim sredstvima, ekonomičnim rješenjima, eksperimentiranjem i interdisciplinarnim pristupom realizirati projekt koji će imati izravan utjecaj na grad, odnosno pomoći globalnoj i lokalnoj zajednici da pronađe rješenja za njihove zajedničke probleme. U ovom je slučaju na prostoru kampa u Amchitu (gradić udaljen 40-ak kilometara od Beiruta) konstruirana vanjska kuhinja bazirana na ekološkim principima gradnje i upotrebi lokalnih materijala. Dizajnirana je tako da potiče smanjenje gubitka i bacanja hrane te da bude slobodno dostupna svima koji je žele koristiti, kao zajedničko dobro. Kuhinja ilustrira linearni proces pripreme hrane i dijeli ga na četiri osnovna koraka: skladištenje, pranje, pripremu (i odvajanje otpadaka) i kuhanje. Uključuje i ne-električni “hladnjak” konstruiran od dviju posuda napunjenih pijeskom koje održavaju temperaturu niskom i privremeno čuvaju kvalitetu hrane, sudoper odliven iz betona s rezervoarom vode koji ukazuje na njenu potrošnju, dasku za rezanje s košarom za odvajanje otpada za kompostiranje, te konačno glineni lonac za kuhanje.

 

Recipe by Design_7

 

Deceive
autor: Matej Lošić – 

Eksperimentalna knjiga Deceive tematizira estetske i jezične sustave karakteristične za političke centre moći kakvi se koriste u raznim dokumentima institucija vlasti. Knjiga obiluje nejasnom terminologijom i stilski rigidnim, “službenim” dizajnom koji namjerno zbunjuje i zamara čitatelja. Estetski odabiri i ikonografija upotrebljena u samoj knjizi naglašava paralele između trenutne službene američke politike i fašističkih politika prošlosti.

 

 

Deceive_10

 

Osjetiti disleksiju
autorica: Mirjam Milas
mentor: Ivan Doroghy
komentori: Veljko Žvan i Anka Mišetić, Tomislav Vlainić
stručna savjetnica: Biserka Mekovec de Carvalho
Studij dizajna, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Društvena kampanja Osjetiti disleksiju problematizira komunikaciju učitelja i učenika s disleksijom. Kampanja u korisniku / čitatelju izaziva stanja zbunjenosti, nemoći i nemogućnosti shvaćanja pogreške s kojima se djeca s disleksijom svakodnevno susreću, te tako nastoji potaknuti empatiju i svijest o ovom ozbiljnom problemu. Kampanja je vezana za Međunarodni dan disleksije – započinje neuspješnim logiranjem u sustav e-Dnevnika te se nastavlja nizom intervencija s karakterističnim simptomima poteškoće koji su popraćeni neprimjerenim pedagoškim komentarima. Kratkotrajno otežana prijava nastavnika u sustav postupno povećava osjećaj frustracije. Nakon intervencija slijedi objašnjenje i apel na strpljenje, razumijevanje te poziv na edukaciju koju provodi Poliklinika Suvag. Kampanja završava edukacijom uz savjete učiteljima što je, a što nije pedagoški u radu s disleksičnom djecom.

 

osjetiti_disleksiju_5

 

Sex, drugs without rock and roll
autorica: Mirna Oštarić Kerr 


Riječ je o komadu nakita koji se može nositi kao ogrlica ili narukvica, mijenjati oblik i prilagođavati se nositelju. Istovremeno, to je i suvenir čije je značenje specifično vezano za lokalitet plaže Zrće na Pagu gdje se u ljetnim mjesecima odvijaju zabave s popularnom elektronskom i R&B glazbom. Predmet, naime, asocira na ampule dušikova oksida kakve mladi na ovakvim mjestima koriste kao halucinogenu drugu.

 

sexdrugswithoutrockandroll_3


Privilegija: Igra odnosa moći

autori: Dino Pilepić, Berina Đemailović, Josipa Tadić, Miran Bašić, Sara Pavleković, Anja Garmaz, Nikola Mikulić
mentori: dr. Luiza Prado, dr. Pedro Oliveira
Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu

Ovaj set za društvenu igru uloga (role-play) nastao je na radionici Interakcije 2016 na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Istraživanjem fenomena devesternizacije, odnosno procesa emancipacije od zapadnjačke i europske kulture, polaznike je dovelo do pitanja: Kako netko sebi daje pravo da ima moć nad drugim? Konceptualiziranjem tog pitanja, kao i same ideje društvene privilegije, tim je osmislio pravila ove igre. Kartice koje igrači dobivaju na početku označavaju različite stupnjeve ekonomskih, rodnih, nacionalnih i drugih privilegiranosti. Tijekom igre stanje moći se mijenja – igrači dobivaju ili gube bodove, što naposljetku rezultira nečijim odlaskom iz igre. Mišljenje drugih igrača je ono što utječe da određeni igrač ostane u igri, a ne privilegije koje je dobio u početku. Cilj igre je poljuljati odnos moći svakog igrača pitajući se stereotipiziramo li svijet oko nas i kakve su posljedice?

 

privilegija

 

Dosta! – Sustav za pomoć gladnima Splita
autor: Tomislav Mravičić
mentor: Ivica Mitrović
Odsjek za dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu

U sklopu kolegija Dizajn interakcija izrađen je scenarij budućeg sustava koji bi, uz znatno smanjenje bacanja hrane, omogućio gladnim građanima Splita dostojanstveniji život. Grad Split se na poticaj studenata s Umjetničke akademije odlučio pobrinuti za svoje najpotrebitije građane. Upravni odjel za socijalnu skrb Grada Splita i Udruga Most su uz pomoć EU fondova izgradili sustav za pomoć gladnima. Studenti FESB-a izradili su računalnu potporu koja se sastoji od prezentacijskog web sjedišta, aplikacije Dosta! putem koje se sabire hrana koja ostane restoranima nakon zatvaranja, i web aplikacije za sabirni centar koja automatizmom generira i meni pučke kuhinje.

 

dosta

Gumbeki
autorica: Viktoria Lea Vavra
mentor: Mladen Orešić
asistentica: Andrea Hercog
Studij dizajna, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Gumbeki su modularni plišanci koji potiču kreativnost i stimuliraju razvoj motoričkih sposobnosti. 
Svaka igračka sastoji se od nekoliko dijelova koji se međusobno gumbima spajaju u cjelinu. Igrom slaganja različitih oblika djeca razvijaju svoju maštu i kreativnost. Gumbeki u dom dolaze nedovršeni, u dijelovima, tako da svako dijete može samo stvoriti svoju igračku.

 

Gumbeki