Najbolji slovenski dizajn gostuje u Zagrebu

U zagrebačkoj Galeriji Forum otvorena je izložba Najbolji slovenski dizajn vizualnih komunikacija 01 / 02 / 03. Izložba predstavlja odabir nagrađenih radova triju Bijenala slovenskih vizualnih komunikacija održanih u Ljubljani u organizaciji Fundacije Brumen. Izložba ostaje otvorena do 20. ožujka 2009.

U utorak, 3. ožujka otvorena je u Galeriji Forum u Teslinoj ulici u Zagrebu izložba Najbolji slovenski dizajn vizualnih komunikacija 01 / 02 / 03, čije gostovanje u Hrvatskoj organizira HDD. Izložba predstavlja odabir nagrađenih radova u prvih pet godina održavanja Bijenala slovenskih vizualnih komunikacija unutar u osamnaest dizajnerskih kategorija. Na otvorenju izložbe govorili su Milan Bešlić, predsjednik Savjeta Galerije Forum, Ira Payer, predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva, Ranko Novak iz Zaklade Brumen te veleposlanik Republike Slovenije Milan Orožen Adamič.

351_6

Bijenale organizira Zaklada Brumen osnovana 2003. s ciljem periodičnog kritičkog vrednovanja dizajnerske produkcije i nagrađivanja radova koji se ističu svojom izvrsnošću. Svi prijavljeni radovi za izložbu prethodno su selektirani od domaćih stručnjaka, a odluke o nagradama donosi međunarodni Ocjenjivački sud. U radu Ocjenjivačkog suda sudjelovali su tijekom posljednjih godina istaknuti dizajneri Anna Berkenbusch, Pierre Bernard, Max Bruinsma, William Drenttel, Jessica Helfand, Cyprian Koscielniak, Bo Linnemann, Bruno Monguzzi, Aleš Najbrt, Jean-Françoise Porchez, Rick Poynor, Erik Spiekermann i Wieczyslaw Wasilewski.

351_3

Zaklada Brumen prvi je organizator gostovanja Izložbe hrvatskog dizajna izvan granica naše zemlje. Izdanje izložbe 040506 predstavljeno je od 11. lipnja do 10. srpnja 2007. u Jakopičevoj galeriji u središtu Ljubljane.

351_4

Ranko Novak, jedan od organizatora Bijenala unutar Zaklade Brumen, popratio je gostovanje izložbe u Hrvatskoj izjavom: “Nakon uspostave visokoškolskog studija oblikovanja u Ljubljani pri Akademiji za likovnu umjetnost, koje ove godine slavi 25. godišnjicu i nosi naziv Akademija za likovnu umjetnost i oblikovanje, pojavio se fenomen nepregledne produkcije djela vizualnih komunikacija, koja je zahtijevala vrednovanje, analitički pregled i temeljitu introspekciju radi definiranja stanja slovenskog grafičkog dizajna danas. No, uspostavivši permanentni sistem pregleda i vrednovanja nacionalnog doprinosa vizualne kulture, izgubili smo mogućnost komparativnog pristupa što ga nude međunarodne smotre i festivali koje pratimo diljem globaliziranog komunikacijskog okruženja. Način da ipak dobijemo povratnu informaciju o tome kakvi smo te možda ustanovimo da nismo baš takvi kakvi bismo željeli biti — upravo je ova izložba koju postavljamo u Zagrebu. Povijest grafičkog i industrijskog dizajna u ovim prostorima započela je praktički istovremeno kada i u Ljubljani — sa Bernardijem, Piceljem i Arsovskim, koji su jednako utjecali na slovenski dizajn kao i Košak, Brumen, Kralj i Vipotnik na hrvatski dizajn. Na vama je da prosudite imam li pravo.”

351_2

Koncept i dizajn postava izložbe Najbolji slovenski dizajn 01/02/03 u Zagrebu potpisuje Neven Kovačić, a grafički dizajn Romana Kajp.

Galerija Forum, Teslina 16, Zagreb
3.- 20. ožujka 2009.

351_5