Ne susresti se s Ljubičićevim radovima objektivno je nemoguće, s obzirom da je od početka 1970ih do danas dizajnirao stotine logotipova zaštitnih znakova, među njima čitavog niza važnih javnih institucija, tvrtki, brendova, događanja i organizacija. Upravo o tome govori i prošle godine u izdanju HDD-a objavljena knjiga Logo protiv kaosa – identitetski dizajn Borisa Ljubičića. Povodom tog izdanja, kao i recentno otisnute knjige VIII mediteranske igre, Split 1979 – Sportski plakati (izd. Studio International), uživo u Orisu razgovara Lana Cavar.
Boris Ljubičić (Sinj, 1945.) jedan je najutjecajnijih hrvatskih dizajnera. Od kraja 60ih do danas realizirao je radove u gotovo svim područjima dizajna vizualnih komunikacija, od vizualnih identiteta i logotipa, preko plakata, knjiga, omotnica nosača zvuka, ambalaže, ekonomske propagande, televizijskog dizajna, tipografije, signalistike i prostornih intervencija, pa do osobnih samoiniciranih projekata. Među najvažnijim projektima su mu logotipi i vizualni identiteti VIII Mediteranskih igara u Splitu 1979., brenda YASSA, tvornice Labud, HINA-e, Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža, Zagrebačkog velesajma, Hrvatske radiotelevizije, Muzeja za umjetnost i obrt, Muzejskog dokumentacijskog centra, Ministarstva kulture RH, Ministarstva vanjskih i europskih poslova, Matice hrvatske, Instituta Ruđer Bošković, Hrvatskog autokluba i niza drugih. Osim identiteta, središnje mjesto u njegovom opusu zauzimaju i plakati, u kojima se nerijetko očituje Ljubičićev senzibilitet za propitivanje medija, smisao za humor i provokaciju. Boris Ljubičić glavni je pokretač i zagovaratelj stvaranja cjelovitog vizualnog identiteta Republike Hrvatske, koji neumorno promovira od 1990. do danas.
Više o programu Plan D. konferencije 2020 pročitajte na našoj web stranici.