In a Nutshell su pokrenuli Hrvatsko dizajnersko društvo i Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, 2009. godine, s ciljem predstavljanja suvremenog hrvatskog dizajna internacionalnoj publici. Izložba je koncipirana s idejom da pruži relativno širok, kritički relevantan pregled najzanimljivijih pojava na hrvatskoj dizajn sceni, ali i tako da svojim fleksibilnim i praktičnim formatom bude prilagođena uvjetima putovanja i postavljanja u različitim izložbenim prostorima u Europi i svijetu.
Contemporary Croatian Design – In a Nutshell je cjelovit izložbeni proizvod koji u sebi objedinjuje konciznost i široku vizuru na domaću suvremenu dizajnersku produkciju. Slično tome, i njen specifično dizajnirani postav objedinjuje funkcije transporta i prezentacije, dok je dizajn kataloga prilagođen mogućnostima variranja opsega same izložbe u institucijama u kojima gostuje.
Svoju premijeru izložba je imala u proljeće 2012. u Zagrebu. Nakon toga gostovala je u Bruxellesu u galeriji Design Flanders (travanj-svibanj 2012.), na Beogradskom tjednu dizajna (lipanj 2012.), u sklopu velike izložbe “Everyday Discoveries” u Helsinkiju, Svjetskoj prijestolnici dizajna 2012. (rujan 2012.), Mariboru, Europskoj prijestolnici kulture 2012. gdje je predstavljena u sklopu projekta Cultural Embassies / Kulturne ambasade (studeni 2012.), na Tjednu dizajna u Sofiji (lipanj 2013.), te Tjednu dizajna u Skoplju i Tirani (listopad 2013.).
Prvo ovogodišnje gostovanje izložbe In a Nutshell dogovoreno je kao uzvratno gostovanje povodom izložbe „Primijenjeno & svakodnevno. Suvremeni austrijski dizajn“, koja je održana u Galeriji Klovićevi dvori u lipnju 2015. godine. Partner u organizaciji gostovanja je Galerija Klovićevi dvori.
Iz uvodnog teksta Koraljke Vlajo:
Ideja o projektu In a Nutshell – putujućoj izložbi domaćeg suvremenog dizajna – rodila se sredinom 2009. godine. Zamišljena kao relativno mala izložba praktičnog, fleksibilnog formata našla se pred kontradiktornim zadatkom da u vrlo ograničenom postavu predstavi radove iz čak tri izuzetno različita dizajnerska područja – grafičkog i modnog dizajna te dizajna proizvoda.
Zaista, među navedenim dizajnerskim kategorijama, u Hrvatskoj su – obzirom na različite povijesne datosti, društveno-ekonomske pozicije, težnje i interese – razlike ponekad veće od sličnosti.
Tako je, za razliku od vječno problematičnog razvoja modnog dizajna i dizajna proizvoda, produkcija grafičkog dizajna u Hrvatskoj oduvijek bogata a njegova dostignuća zamjetna su i u međunarodnim razmjerima. Spomenimo samo Grand Prix Ljube Babića na Međunarodnoj izložbi primjenjenih umjetnosti u Parizu 1925., Piceljevu ulogu u Novim tendencijama, naklon Bućanu na naslovnici V&A kataloga izložbe Power of Poster, te brojne međunarodne nagrade Borisa Ljubičića, Brukete & Žinića, Nikole Đureka, Nedjeljka Špoljara i drugih.
Drastične razlike među područjima dizajna izdašno su tijekom petnaestak godina izlaganja ilustrirali Pregledi hrvatskog dizajna, bijenalne izložbe Hrvatskog dizajnerskog društva na kojima su ove kategorije usporedo predstavljane i stoga nužno uspoređivane. Štoviše, nakon Pregleda 040506 (2006.), gdje je selekcija profesionalnog dizajna proizvoda bila toliko minorna da nije ni uvrštena u izložbu, s pravom se postavilo pitanje da li je produkt dizajn u Hrvatskoj nakon duge i teške bolesti napokon – preminuo.
Srećom, spomenuta izložba poslužila je poput elektro-šoka: domaći dizajneri proizvoda u posljednje su vrijeme iznenađujuće živahni. Na Pregledu hrvatskog dizajna 1314, u kategoriji dizajna proizvoda nakon oštre selekcije predstavljena su rekordna 32 rada. Danas je, stoga, zaista moguće unutar zadanih područja izdvojiti one najuzbudljivije pojave – žarišne točke, žive i pulsirajuće centre domaćeg dizajna koji, unatoč nepobitnim razlikama, dijele neke ključne težnje i vrijednosti. Naziv izložbe – In a Nutshell – dakle, referira se ne samo na konciznost njenog formata već i na istovrsnu jezgru koju svaka orahova ljuska dizajna skriva.
Priča zvana In a Nutshell skica je za portret suvremenog hrvatskog dizajna kroz specifičan dio hrvatske dizajnerske prakse. Kako joj ime kaže, In a Nutshell je kratka, koncizna priča: prikazom malog broja vrsnih dizajnerskih radova pars pro toto pokušali smo naznačiti trenutno najzanimljivije pojave na domaćoj dizajnerskoj sceni.
Odabrani radovi ne dijele formalnu sličnost, dapače birani su radovi koji ilustriraju suvremeni pluralizam pristupa dizajnu – od radova s izrazitom estetskom / ekspresivnom komponentom (Cuculićev plakat Kvetch, Hoffbauerov plakat Mogwai) i briljantnih jednopoteznih krokija (rasvjetno tijelo Klupko Erike Šimić) do visoko konceptualnih radova (primjerice, časopis Frakcija u režiji studija Cavarpayer) te kompleksnih projekata koji problematiziraju dizajnerske i/ili proizvodne procese (serija svjetiljki Ili-Ili kolektiva Grupa, plakat (Ne)rad Rute i Silvija Vujičića).
Što je, onda, zajedničko izloženim radovima? Oni dijele ključne suvremene dizajnerske preokupacije poput lokalne određenosti, istraživačkog rakursa, društvene angažiranosti. Iako su teme koje zaokupljaju suvremene hrvatske dizajnere – globalizacija, kolonijalizam, ljudska prava, etičnost proizvodnje, konzumerizam – međunarodno relevantne, u izloženim su radovima često začinjene domaćim začinima.
Na izložbi je predstavljeno oko 130 izložaka (u kategoriji vizualnih komunikacija (plakati, publikacije, tipografija), ambalaže, produkt/industrijskog dizajna te modnog dizajna).