Izložba Orsata Frankovića i Jadrana Dade Frankovića u Dubrovniku

konzerva_plakat w

Od 19. 9. do 25. 10 u dubrovačkoj Galeriji Dulčić Masle Pulitika i Atelijeru Pulitika traje izložba dviju generacija obitelji Franković – dizajnera i slikara Jadrana Dada Frankovića i grafičkog dizajnera Orsata Frankovića. Kustos izložbe je Andrija Seifried.

Autor izložbe, Andrija Seifried ovako je u katalogu opisao izložbu umjetnika Jadrana Dada Frankovića postavljenu u Galeriji Dulčić Masle Pulitika: „Dadova neosporna želja u ovom izloženom ciklusu veže jedna te ista ideja, ideja „vrlog novog svijeta“. Neosporno je da umjetnika vodi potreba i želja da ide mimo pravila i kanona, a s druge strane diktata i mimo svih nametnutih mu ograničenja. Možda i nehotice, Dado se hvata grada kao pozornice začudnih prizora i neobičnih odnosa prošlosti i sadašnjosti.“

Jadran Dado Franković, Rajski vrt

 

Vesna Delić Gozze, autorica teksta u katalogu, za Orsata Frankovića u katalogu je zapisala: „Kao što je to uvijek na djelu s primijenjenom umjetnošću, autorsko sravnjivanje i priljubljivanje sa svojim predloškom, ovdje grafičkim pojašnjavanjem predloška i plakatnim oglašavanjem, tako Orsat Franković svojim dosjetljivim vizualnim rješenjima u najboljoj maniri svjetskih rješenja plasiranih u švicarskom mjesečniku Graphis postiže interpretaciju spartanske čistoće pune informacije.“ Dok je za slikarstvo Dada Frankovića u katalogu zapisala: „Drukčiji je pristup ljudskoj figuri u kombiniranim tehnikama slikara Jadrana Frankovića. Poneka ironična interpretacija toga motiva, kao u slici zaštitnice grada Blaženka (2015.), ne priječi autora da se u figuraciji obraća konkretnoj osobi, personaliziranoj i kada ima atribute mehaničke lutke kao u Nevjesti (2010).“

Orsat Franković, 53. Dubrovačke ljetne igre, 2002.

 

Autor teksta u katalogu, Dejan Kršić, za izložbeni ciklus Orsata Frankovića je zapisao: “Ono što se i na ovoj, opsegom relativno maloj, izložbi jasno vidi je širina interesa i opseg rada: od velikih zadataka za komercijalne naručitelje, kompleksnih vizualnih identiteta koji uključuju modularne festivalske plakate koji zauzimaju čitava tradicionalna oglasna mjesta, preko konceptualno pročišćenih plakata za manje projekte naručitelja iz područja kulture (Kazalište slijepih i slabovidnih Novi Život, HDLU…), do samoiniciranih radova, onih gotovo na nivou ilustracije u kojima autor koristi medij dizajna kako bi vizualno izrazio neku ideju (Adam i Eva), ili onih gdje progovara jezikom dizajna kako bi ukazao na neka društvena pitanja i aktualne probleme (Euforija, 2008. Familyset – povodom tzv. referenduma o braku, 2013.).”

 

Biografije:

Jadran Dado Franković rođen je 1950. godine u Dubrovniku. Prva likovna iskustva stječe uz osnovnoškolskog profesora likovnog odgoja Antuna Maslu. U Dubrovniku završava Srednju pomorsku školu, te odlazi u Split gdje studira na Višoj ekonomskoj školi. Većinu svog radnog vijeka radi kao dizajner “opće prakse” baveći se opremom interijera i grafičkim dizajnom. Od 1985. radi kao korporativni dizajner u Dubrovkinji. Autor je niza vizualnih identiteta, plakata za izložbe i kazališne predstave Kazališta Marina Držića i Studentskog teatra Lero. Realizirao je i niz zapaženih kazališnih scenografija i postava izložbi. Osamdesetih godina radio je kao grafički urednik omladinskog lista Laus. Slikarstvom se bavi od najranijih dana, a samostalno izlaže u Dubrovniku 1971., 1972., 1973., 1974., 1975., 1977. i 1983., u Dusseldorfu 1977. (s Josipom Škerljem), u Novom Sadu 1988., u Subotici 1989., te u Ljubljani 1992. Grupno je izlagao u Dubrovniku, Malom Lošinju, Skoplju, Dusseldorfu, Sarajevu, Banja Luci, Beogradu i Novom Sadu. Sudjelovao je u Likovno ekološkoj koloniji Bardača.

Orsat Franković rođen je 1971. godine u Dubrovniku gdje je završio osnovnu i srednju školu. Diplomirao je 1995. godine na Studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a magistrirao 1997. na Royal College of Art u Londonu. Grafičkim dizajnom profesionalno se bavi još od studentskih dana. Od 2001. kreativno vodi studio Laboratorium kojeg je i suosnivač, a 2012. godine samostalno osniva i od onda vodi studio Flomaster. Dobitnik je mnogobrojnih domaćih i međunarodnih priznanja: Icograda Excellence Award, AICA Award, European Design Award, Premio Asiago per l’arte philatelica, Red Dot, iF-Communication Award, Priznanje Art Directors Cluba NY, Perfect 10 Award, MIAF Gold, Good Design Award, London International Award, ZGRAF Grand Prix… Radovi su mu objavljivani u nizu međunarodnih publikacija: Eye, Creative Review, ID, Novum, Print, How, Graphis, +Design, Communication Arts… Izlagao je u Zagrebu, Dubrovniku, Rovinju, Londonu, Torinu… Autor je niza zapaženih dizajnerskih rješenja, vizualnih identiteta, plakata, kataloga, monografija, časopisa i pakiranja za najrazličitije naručitelje kao i 150 poštanskih maraka za pošte Hrvatske, Belgije, te Bosne i Hercegovine.