Iz predgovora Maše Štrbac:
„Petrine fotografije doimaju se monumentalno – u njihovu središtu stoji komad kućanskog otpada, nekadašnji „predmet želja“ sada napušten i odbačen. Stolica, sofa, komoda… najčešće stoje kao u vrijeme svoje upotrebe, spremni za korištenje, položeni na pod, uspravljeni na svojim nogama, samo ovoga puta izvan prostora dnevnog boravka, izmješteni u opustjeli krajolik, neimenovan i univerzalan. Snimljeni su u jasnom danjem svjetlu i čini se kao da sjaje u svojoj osamljenosti. Dok ih tako gledam preobražavaju se u dobroćudna divovska stvorenja koja su pod stare dane svi zaboravili jer više nisu onako lijepi kakvi su nekad bili – vrijeme i upotreba načela je njihovu tekstilnu presvlaku, podstava je provirila iz poderotina, jedna je noga stolca polomljena. Ali oni ipak stoje dostojanstveno na tim svojim klimavim nogama, izranjavani i odbačeni, kao svjedoci jednog života koji je bio. To je tek moja impresija, slika koju osjećam više nego ju vidim, ali zbog nje mi ovi predmeti djeluju kao simboli jednog vremena. Nazivamo ga potrošačkim, onim koji trošeći stvari možda troši i vrijeme, koje postaje sve kraće i u kojem ideja dugog trajanja sve više gubi na važnosti. Ubrzali smo vrijeme, promjene su postale stalne, ali nismo se prilagodili tom neprestanom protoku stvari – proizvodimo ih puno brže nego što propadaju, a neke će nas nadživjeti stoljećima. Do koje mjere možemo njima napućiti svijet a da nam život u tom svijetu ostane podnošljiv? Možda smo zavedeni pojedinačnim, svojom privatnom željom, izgubili sliku cjeline?
Petra Slobodnjak ovim pitanjima pristupa studiozno – svoj komentar ona daje ovim fotografijama ali i autorskom publikacijom koja ih prati – oblikovala ju je, naime, po uzoru na promidžbene kataloge trgovačkih lanaca u kojima se na tankom sjajnom papiru redaju artikli koji se nude na prodaju. U njenoj knjižici to su ovi odbačeni predmeti koji bi, da su na vrijeme primjereno zbrinuti, mogli biti obnovljeni i spremni za novog vlasnika. Uz fotografije, Petra je svoju publikaciju opremila i razgovorima koje je obavila s ljudima iz područja koji se bave zbrinjavanjem otpada u želji da rasvijetli problem sa svih strana. Postoje dobra rješenja i kvalitetne inicijative, i njih treba istaknuti kao mogući model za ostale. Taj istraživački dio kataloga napravila je u suradnji s kulturnom antropologinjom Petrom Kelemen i sociologom Dragom Župarićem-Iljićem koji su zaslužni za tekstove unutar publikacije.“
Petra Slobodnjak rođena je u Bjelovaru 1988. godine. Diplomirala je na Grafičkom fakultetu u Zagrebu, smjer Dizajn grafičkih proizvoda. Osim dizajna profesionalno se bavi fotografijom. Do sada je realizirala šest samostalnih, te više od dvadeset skupnih izložbi. Dobitnica je velike nagrade Hrvatskog fotosaveza za najboljeg mladog autora. Članica je ULUPUH-a (od 2013. Sekcije za multimediju i intermediju, od 2017. Sekcije za fotografiju) i Hrvatskog dizajnerskog društva – HDD-a (od 2009.). Službeni je fotograf Ansambla narodnih plesova i pjesama LADO.