EXTRA ORDINARY DESIGN – Prodajna izložba inkluzivnog dizajna (23. 1. – 3. 2. 2012.)

U ponedjeljak 23. siječnja u 20 sati u HDD galeriji otvara se izložba „EXTRA ORDINARY DESIGN – Prodajna izložba radionice inkluzivnog dizajna“.

Za one koji se možda još nisu susreli s pojmom, “inkluzivni dizajn” podrazumijeva uključivanje stvarnih ljudi u sam proces dizajniranja te osjetljivost na stvarne teškoće i potrebe korisnika, što rezultira boljim dizajnom namijenjenim najširoj mogućoj populaciji. Projekt Extra Ordinary Design spojio je inkluzivni dizajn i socijalnu inkluziju, dizajnere, studente, proizvođače te nekoliko hrvatskih i britanskih strukovnih, obrazovnih i humanitarnih organizacija.

Prva izložba, održana u travnju 2011. u HDD galeriji, predstavila je prototipove proizvoda nastalih u sklopu interdisciplinarne radionice inkluzivnog dizajna u kojoj su sudjelovali profesionalni dizajneri i studenti dizajna iz područja industrijskog dizajna, dizajna vizualnih komunikacija, tekstilnog i modnog dizajna, studenti marketinga te zaposlenici partnera projekta – Udruge za promicanje inkluzije UPI Podružnica Zagreb i ustanove URIHO. Oni su zajednički, kroz kreativnu suradnju, osmislili i do kraja razvili nove proizvode u području modnog dizajna, dizajna vizualnih komunikacija te produkt dizajna u materijalima poput keramike, metala i tekstila. Rezultat je dragocjen primjer sinergije i interakcije između dizajna, društveno korisnog djelovanja, stvarne proizvodnje i tržišnog razmišljanja.

 

ink 2

 

Radovi timova formiranih tijekom radionice (Tim UPI, Tim URIHO metal, Tim URIHO keramika i Tim URIHO tekstil), osvojili su i publiku i ocjenjivački sud na prošlogodišnjem Danu D te su zajednički odnijeli i prvu nagradu! Projekt je krajem 2011. bio predstavljen i u sklopu izložbe Shared Innovation – ten years of inclusive design u Tokiju i Kyotu.

Aktualna izložba predstavlja smisleni nastavak započetog procesa – u HDD galeriji bit će predstavljeni gotovi proizvodi, koje će publika tijekom trajanja izložbe moći i kupiti.

Više o projektu i radionici:
Osnovni cilj radionice je osnažiti tržišnu konkurentnost partnerskih organizacija, te osnažiti komunikaciju i potaknuti značajnije sudjelovanje zaposlenika s poteškoćama u procesu razvoja novih proizvoda. Primjer modela na kojemu se temelji ova radionica je projekt All Inclusive Sarajevo, realiziran 2009. godine u Sarajevu pod vodstvom Julie Cassim i Nataše Perković. Na radionici su sudjelovali profesionalni dizajneri i studenti dizajna iz područja industrijskog dizajna, dizajna vizualnih komunikacija, tekstilnog i modnog dizajna, studenti marketinga i zaposlenici partnera. Kroz kreativnu suradnju osmislili su nove proizvode, načine prezentacije i distribucije proizvoda, te vizualne identitete.

 

inkl1

 

Radionica je kroz stvarni projekt dizajna demonstrirala kombinirane metode uključivanja korisnika i inkluzivnog dizajna. Dizajneri su stekli nova znanja, iskustvo i spoznaje o inkluzivnom dizajnu i socijalnoj inkluziji, te o prednostima i načinima sudjelovanja stvarnih korisnika u projektima dizajna, osobito onih s poteškoćama u interakciji sa svakodnevnom okolinom. S obzirom na realno lokalno stanje dizajna i gospodarstva, ova radionica dizajnerima je omogućila iskustvo i upoznavanje tehnologija i mogućnost afirmacije kroz realizaciju proizvoda, a široj zajednici demonstraciju značaja dizajna kao alata konkurentnosti. Partnerske organizacije i zaposlenici stekli su uvid u mogućnosti i načine komunikacije i suradnje s dizajnerima, te prednosti uključivanja dizajna u poslovni proces.