Pokrenute 2007. godine, prestižne ED-Awards razlikuju se od sličnih dizajnerskih nagrada po tome što im žiri ne čine profesionalni dizajneri, već kritičari i teoretičari dizajna, novinari te urednici dizajnerskih časopisa, a i ove godine u žiriju je i HDD-ov kustos i urednik Marko Golub. Dodjela nagrada održana je u sklopu European Design Festivala koji je ove godine održan u Luxembourgu od 31.5. do 4.6.
Najprestižniju od nagrada, Zlato za najbolji rad u kategoriji Signage&Wayfinding osvojio je Studio Tumpić/Prenc za signalizaciju Gradskog bazena Rovinj – Rovigno, baziranu na motivu ručnika. U opisu svog rada Tumpić/Prenc kažu: “Signalizacija je izvedena na način da se nalazi u smjeru, odnosno blizu ulaza u određeni prostor, pokazujući namjenu prostora u koji se korisnik uputio. Svaka oznaka, pa tako i ručnik, ima svoju boju, koji unosi raznolikost i živost u dotad neutralni prostor. Ovaj ručnik je klasičan, vodoravnih linija koje su postignute izmjenom mat i sjajnih pruga. Pruge služe i kao podloga za postavljanje grafičkih elemenata, kako teksta tako i pratećih simbola. Signalizacija se može vizualno povezati s karakteristikama mediteranskih gradova poput Rovinja, gdje se rublje suši na ‘tiramolima’, razapetima između zgrada. Ovako naša signalizacija slavi svoj grad.”
Studio Tumpić/Prenc još je jednu nagradu odnio u kategoriji Naslovnica knjiga (Single Book Cover), broncu za knjigu Ten+Ten, dizajniranu za dvadesetu godišnjicu arhitektonskog studija Kappo. “Budući da se studio bavi isključivo krajobraznom arhitekturom, oblikovane su reljefne korice koje predstavljaju topografsku podlogu bez građevina koja se koristi u maketarstvu, i izrađuje se od istog materijala. Prikazana je regija iz koje Studio dolazi, čime se stvara poveznica na lokalni pristup projektima koje njeguje, što svaki projekt čini jedinstvenim. Naziv 10 + 10 proizlazi iz 10 realiziranih i 10 planiranih projekata što se odražava i na samu knjigu koja ima dvije naslovnice – sa svake strane knjige po jednu.”
Design Bureau Izvorka Jurić osvojio je pak Broncu u kategoriji Brošura (Brochure) za 3D brošuru za ZDL Arhitekte. “Povodom proslave svoje desete godišnjice, arhitektonski studio ZDL organizirao je događaj za koji je osmišljen modularni deplijan koji se dijelio kao dio doživljaja. Zadatak je bio kreirati materijal iz 3 dijela koji se, dio po dio, dijelio gostima na tri lokacije na kojima se odvijala proslava, komunicirao lokaciju na kojoj se nalaze i jednu od arhitektonskih cjelina – Work&Home, Leisure&Public i Sports&Health. Zamišljen kao arhitektonska zagonetka s tri zasebna 3D objekta koji u svojoj unutrašnjosti, skeniranjem QR koda, predstavljaju 3 projekta studia, a na kraju se spajaju u jedan cjelovit objekt čija je forma inspirirana dinamičnim formama arhitektonskih projekata ZDL studija.”
Još jedan hrvatski studio koji slavi je i NJI3, koji je osvojio Broncu u kategoriji Ambalaža vina za vino Lola. “Ime vina je odabrano zbog regije iz koje potječe — Slavonije, gdje se „lolom“ obično naziva veseljak sklon piću, jelu, veselju i ljubavi. Hedonist Lola ilustriran je u žaru veselja, s tamburicom. Uklopljen je u razigranu i suvremenu tipografsku kompoziciju, otisnutu u zlatnoj foliji — asocijaciji na slavonska zlatna polja te smješten na kontrastnu pozadinu.”
Studio Sonda iz Vižinade osvojio je pak broncu u kategoriji Digitalne instalacije za projekt Muzej Batane, odnosno instalaciju Putovanje Batanom za koju je ove godine dobio i nagradu na Izložbi hrvatskog dizajna. “Ekomuzej Batana upisan je u UNESCO-ov Registar najboljih praksi očuvanja nematerijalne kulturne baštine svijeta. Cilj interaktivnog digitalnog postava jest odvesti korisnika na putovanje kroz vrijeme (20e g. 20. st) i omogućiti mu 5-minutno „upravljanje batanom“ iz prvog lica, a što uključuje i edukativnu komponentu: učenje o navigaciji uz pomoć zvijezda, o dijalektu, kulturi pjevanja, vrstama riba, načinu izlova itd. Jedinstvenost postava su tri istovremene i sinkronizirane projekcije (pod/strop/front zid) koje se spajaju u jedinstven doživljaj. Na bočnim stranama prostora u mraku se nalaze eksponati koji bivaju osvijetljeni kada se pojašnjavaju na videu.”
Napokon, Sanja Rocco je osvojila srebro u kategoriji Card & Flyer za Crno-bijelu blagdansku čestitku za slijepe. “Crno/bijela božićna i novogodišnja čestitka osmišljena je kombinacijom reljefne Brailleove abecede s latiničnom abecedom otisnutom u laku. Na taj je način čitljiv slijepim i slabovidnim osobama, ali i videćima koji se još moraju „namučiti“ kako bi diskretno pročitali tekst. Čestitke su izrađene u vlastitoj limitiranoj nakladi na crnom ili bijelom mat kartonu, tehnikom reljefnog tiska, izrađene u dvije verzije – na hrvatskom i engleskom jeziku. Konceptom je obuhvaćen dio populacije osoba s invaliditetom, koji se najčešće nalaze na margini, ukazujući na ovaj društveni problem. Na poleđini je, uz potpis dizajnerice, posveta njenom pokojnom partneru Tadeju Bratelju s kojim je 90-ih realizirala nagrađivanu CB seriju.
U recentnim izdanja ovog natjecanja hrvatski su dizajneri ostvarili velike uspjehe na European Design Awardsu – Studio Tumpić/Prenc je 2020. osvojio nagradu Best of the Show za ukupno najbolji rad na cijelom natjecanju European Design Awards te godine, dok je Studio Sonda 2021. godine osvojio drugu od dvije najvažnije nagrade Nagradu žirija.