Tijekom trajanja izložbe, od 28. 4. do 15. svibnja, u HDD galeriji će grafički i tekstualno biti predstavljena kronologija “dizajniranja novih medija” u Hrvatskoj od sredine devedesetih do danas s izdvojenim primjerima, a preko računala bit će moguće pregledavati web stranicu http://dvk.umas.hr/novimediji/ na kojoj će se naći i detaljna dokumentacija o svim radovima obuhvaćenima istraživanjem.
U ponedjeljak 2. svibnja u 19 sati održat će se i [d] razgovor s autorom izložbe Ivicom Mitrovićem, kao i autorima nekih od zastupljenih radova.
Predstavljeni su sljedeći radovi i projekti: Arkzin web, Ramark, Mi2 web nagrada, Nucler Age Nomadz (NAN), Strategic Competitor, Rootylicious.com, Numen/ForUse, Edit This Banner, Unzine, Kungfu Music, Poesy blog, Mailcircles, L/TM, Critical Upgrade, Raymond – robot dizajner, Mi3dot.org, Egoboo.bits, Inclusive Design Workshop, Typetester, Typonine, Foton Manipulator, ZamirZine, Ablation X, Ki.ber.kom.uni.st, Lerotic.de, 7 nula, Kontejner, Ajmo Splite: Kaži što misliš!, Invisible cities i Na zidu.
Izložba Dizajniranje novih medija proizašla je iz istraživanja u sklopu projekta Vizualna kultura i novi mediji koji je inicirao Centar za vizualne studije (CVS).
Iz uvodnog teksta Ivice Mitrovića:
U skladu s ciljem projekta CVS-a, koji naglašava da se radovi ne promatraju kao izolirane estetske pojave, nego kao elementi šireg društvenog procesa, te subjektivnom osobnom percepcijom dizajna, obuhvaćeni su oni projekti koji su bili samoinicirani, koji su nastali kroz autorsko eksperimentiranje s novim medijima, koji su unijeli konceptualne, dizajnerske, medijske i tehnološke novosti, te su tako značajno utjecali na lokalnu scenu. Riječ je o inovativnim, istraživačkim i progresivnim radovima koji razumiju nove medije kao specifičan oblik komunikacije, a ne kao tehnološku zamjenu za “stare medije”.
Hrvatska dizajnerska praksa na području novih medija kroz svojih je 15 godina povijesti prošla put od početnog oduševljenja konceptualnim, dizajnerskim, medijskim i tehnološkim mogućnostima novih medija do uspostavljanja produkcijskih i oblikovnih standarda mainstream medija. Značajno je da je kroz ovaj proces ostvareno legitimiranje ovog područja dizajna koje je danas ravnopravan dio hrvatske dizajnerske scene. Očigledno je da će u idućem razdoblju razvoja biti prepoznati i zanimljivi oni autori i autorice koji će dizajnirati komunikacijske i interakcijske protokole koji će unutar medija stvarati nove vrijednosti i značenja, tj. neprestano stvarati nove “nove medije”. Radi se o autorima koji će svojim angažiranim, proaktivnim i eksperimentalnim pristupom, te propitivanjem odnosa tehnologije i korisnika (društva) konstantno “dizajnirati nove medije”.
O autoru:
Ivica Mitrović je docent iz polja dizajna na Odsjeku za dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu gdje predaje sadržaje vezane za dizajn interakcija i dizajn u interaktivnim medijima. Magistrirao je i doktorirao u području računalnih znanosti na Sveučilištu u Splitu. Od 2001. godine radi na promociji i uvođenju dizajna interakcija u Hrvatskoj. Aktivnosti “splitinteractions” vezane za promociju dizajna interakcija uključuju seriju radionica iz ovog područja, a rezultirale su i međunarodnim simpozijem dizajna interakcija na Akademiji 2009. godine. (http://www.umas.hr/dvk/interactions). Javno je prezentirao više radova s područja dizajna interakcija u zemlji i inozemstvu. Projekti se ističu multidisciplinarnim i refleksivnim pristupom dizajnerskom procesu, te se posebno fokusiraju na odnose između ljudi, tehnologije i društva. Bio je voditelj, mentor ili komentator brojnih izloženih i nagrađenih studentskih radova na domaćim i međunarodnim izložbama dizajna. Na Sveučilištu u Splitu sudionik je aktualnog multidisciplinarnog istraživanja (računarstvo, psihologija i dizajn), vezanog za razvoj metodologije za evaluaciju upotrebljivosti web sjedišta. Redovito publicira znanstvene i stručne radove iz područja interakcije čovjeka i računala i dizajna interakcija.