Dizajn u praksi – serija radionica za dizajnere u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva, Veleučilišta VERN’ i tvrtke Prostoria

Pozivamo zainteresirane dizajnere koji imaju do pet godina radnog iskustva u područjima produkt dizajna, vizualnih komunikacija i srodnih disciplina da prijave sudjelovanje u edukativnom programu Dizajn u praksi, koji će se putem četiri radionička modula održati u rujnu 2016. godine. Prijave se primaju do 25. srpnja.

Erasmus+ projekt Practicing Design, u okviru kojega se održavaju radionice, promovira učenje putem praktičnog rada za stvarnog naručitelja. Cilj projekta je, putem serije radionica uz vodstvo priznatih domaćih i stranih stručnjaka i mentora iz područja dizajna (HDD i vanjski stručnjaci) i poduzetništva (VERN’), u suradnji s etabliranim proizvođačem namještaja (Prostoria), nadograditi sposobnost snalaženja dizajnera u poslovnom radnom okruženju i nadopuniti njihova znanja i vještine stečene formalnim obrazovanjem. Projekt je osmišljen na temelju rezultata prethodno provedenog istraživanja iz kojeg se, između ostalog, doznalo da dizajnerima nedostaju poslovna znanja, vještine komunikacije s klijentima, kao i nužno iskustvo u formi “prakse”. Iako nužan aspekt u obrazovanju dizajnera, praksa nije obavezan dio studijskih programa postojećih škola za dizajn u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja sažeti su u izvještaju iz Studije Rethinking Design Education.

Ovaj neformalni edukativni program će se odvijati putem četiri radionička modula koji se sastoje od teorijskog i praktičnog dijela. Polaznici će kroz rad na konkretnim zadacima proći razvojne faze projekta, od početnog istraživanja, kreiranja projektnog zadatka u suradnji s naručiteljem, razvoja koncepta, izrade prototipa, razvoja proizvoda, izrade poslovne skice, kreiranja brenda i njegove komunikacije, uz konstantno usmjeravanje mentora i integralni pristup zadatku. Ovisno o rezultatima, postoji mogućnost implementacije dizajniranih proizvoda u proizvodni asortiman Prostorije, čime bi se zaokružio ciklus proizvoda sve do faze testiranja na tržištu i povratne informacije od korisnika.

Cilj radionica je na vrlo konkretnom primjeru tržišno orijentiranog zadatka informirati i educirati kako dizajnere tako i naručitelje o dizajnerskom procesu, koji će poslužiti kao studija slučaja za sve slične potencijalne suradnje s naručiteljima iz proizvodnog sektora u radioničkom formatu. Tema radionica, odnosno projektni zadatak bit će detaljno definiran kroz prvi radionički modul. Okvir za definiranje projektnog zadatka čini odnos suvremenog radnog i životnog okoliša – u najširem smislu home office.

O RADIONICAMA

1. Uvod u poslovne vještine /  Razvoj projektnog zadatka

Teorijski dio obuhvaća predavanja iz područja marketinga, analize i istraživanja tržišta, osnova projektnog menadžmenta i komunikacijskih vještina, te uvoda u “design thinking. Putem praktičnog dijela radionice sudionici će razvijati projektni zadatak temeljem konkretnih informacija o poziciji tvrtke Prostoria na tržištu, njezinom proizvodnom asortimanu, konkurentskim tvrtkama, tržišnoj orijentaciji, potrebama naručitelja i ciljnim segmentima tržišta.

Očekivani rezultat radionice su minimalno tri brifa temeljem kojih će sudionici razvijati proizvode na sljedećim radionicama. Projektni zadaci razvijat će se kroz direktnu komunikaciju s menadžerskim timom Prostorije.

Od polaznika se očekuje prezentacija portfolija radova na početku radionice, aktivan angažman tijekom radionice, timski rad, usmena prezentacija nacrta projektnih zadataka na kraju radionice.

Predavanja i vježbe*: Marketing, Analiza i istraživanje tržišta, Osnove projektnog menadžmenta, Komunikacijske vještine, Design Thinking, Dizajn istraživanje
*detaljan popis predavanja, predavača i mentora bit će objavljen naknadno

Timovi: 3 − 4 tima (cca. tri sudionika po timu)
Trajanje: 2 dana
Vrijeme održavanja: 1. – 2.9.2016., 10:00 – 17:00
Mjesto održavanja: HDD, VERN’, Prostoria (Izložbeni salon, Bauerova)

2. Generiranje i razvoj koncepata

Radionica obuhvaća generiranje ideja i razvoj koncepata u skladu s projektnim zadacima. Polaznici će se upoznati s dostupnim lokalnim materijalima, tehnologijama, proizvodnim mogućnostima u komunikaciji s tehnolozima iz proizvodnje i menadžerima tvrtke. Temeljem prikupljenih informacija, a uz pomoć različitih alata dizajna polaznici će uz vodstvo mentora tijekom dva dana raditi na generiranju ideja i razvoju potencijalnih koncepata.

Radionicu će voditi renomirani dizajnerski dvojac iz Berlina Osko+Deichmann koji će, osim vođenja radionice, u sklopu svojeg gostovanja u Hrvatskoj održati i predavanje o svojoj dizajnerskoj praksi, neposredno nakon otvorenja Bijenalne izložbe dizajna u Muzeju za umjetnost i obrt. Polaznici radionice obavezni su sudjelovati na predavanju.

Od polaznika se očekuje rekapitulacija projektnog brifa na početku radionice, aktivan angažman tijekom čitave radionice u interakciji s članovima tima i mentorima te prezentacija koncepcija proizvoda testiranih na prvim skicama i modelima.

Mentori iz područja dizajna: Osko + Deichmann
Timovi: 3 − 4 tima (cca. tri sudionika po timu)
Trajanje: 2 dana
Vrijeme održavanja: 14. – 15.9.2016., 10:00 – 17:00
Mjesto održavanja: Prostoria (proizvodni pogon, Sv. Križ Začretje)

3. Razvoj proizvoda i izrada skice poslovnog plana

Praktični dio radionice bit će usmjeren na razvoj proizvoda u suradnji s tehnolozima i inženjerima u proizvodnom pogonu. Razvoj proizvoda obuhvaća optimalan izbor materijala, konstrukcijskih spojeva, dimenzioniranje, 3D modeliranje, testiranje modela i konačno izradu prototipova koji će se zajednički evaluirati prema ključu kvalitete i funkcionalnosti, troškova proizvodnje i potencijala za tržišni plasman. Istovremeno, dizajneri će započeti rad na razvoju komunikacijske strategije za svaki pojedinačni projekt.

Osim razvoja proizvoda, radionica će obuhvatiti teme ključne za izradu poslovnog plana kao što su: optimizacija troškova proizvodnje i prodaje, kalkulacija maloprodajne i veleprodajne cijene proizvoda itd., pregovaračke vještine i osnove intelektualnog vlasništva.

Od timova se očekuje da će na kraju treće radionice imati završene prototipove projekata (barem jedan projekt po timu) i viziju daljnjeg razvoja vizualne i verbalne pojavnosti proizvoda. Osim toga, očekuje se da će polaznici imati razrađene i strukturirane skice poslovnih planova za svaki od projekata.

Predavanja i vježbe*: Izrada skice poslovnog plana, Osnove intelektualnog vlasništva I autorskog prava, Razvoj proizvoda i brenda.
*detaljan popis predavanja, predavača i mentora bit će objavljen naknadno

Timovi: 3 − 4 tima (cca. tri sudionika po timu)
Trajanje: 2 dana
Vrijeme održavanja: 20. – 21. 9. 2016., 10:00 – 17:00
Mjesto održavanja: Prostoria (proizvodni pogon, Sv. Križ Začretje)

4. Komunikacija i prezentacija

Radionica će se baviti praktičnim i teorijskim aspektima prezentiranja i komunikacije proizvoda razvijanih kroz prethodne tri radionice. Na konkretnim primjerima vlastitih projekata, polaznici će, u suradnji s mentorima, učiti kako verbalizirati vrijednosti, karakter i “osobnost” proizvoda, kako ispričati njihovu priču i kako istaknuti njihove specifične kvalitete koje ih čine posebnima pred kolegama, klijentima i za široku publiku. Paralelno, govorit ćemo i o načinima kvalitetne vizualne prezentacije proizvoda, kao i o praktičnim pitanjima poput zaključivanja ugovora s klijentom, tehnikama pregovaranja, pravnim pitanjima, projektnom menadžmentu i osnovama prodaje proizvoda.

Rezultat radionice je verbalni i vizualni identitet minimalno tri proizvoda koji su u svim svojim segmentima spremni za prezentaciju na tržištu. Ovisno o vrsti, odnosno tipu proizvoda, svaki pojedini tim će u suradnji s mentorom razvijati prezentacije projekata u za to primjerenim medijima i tehnikama.

Od polaznika se očekuje aktivno sudjelovanje tijekom radionice te jasna artikulacija i prezentacija projekata na kraju radionice u formatu primjerenom pojedinačnom proizvodu. Od polaznika se također očekuje da tijekom radionice razmisle o mogućim koncepcijama za izlaganje nastalih prototipova.

Predavanja i vježbe*: Tehnike pregovaranja, Projektni menadžment, Tehnike prezentiranja, Verbaliziranje i artikulacija ideja, Prezentacija
*detaljan popis predavanja, predavača i mentora bit će objavljen naknadno

Timovi: 3 – 4 tima (cca. tri sudionika po timu)
Trajanje: 2 dana
Vrijeme održavanja: 29. – 30.9.2016.
Mjesto održavanja: Prostoria (proizvodni pogon)

POZIV NA SUDJELOVANJE

Pozivamo vas da prijavite svoje sudjelovanje u edukativnom programu Dizajn u praksi koji sadrži četiri radionička modula unutar kojih ćete imati priliku sudjelovati u razvojnom procesu proizvoda od ideje do prezentacije.

Na radionicu se mogu prijaviti profesionalni dizajneri koji imaju do pet godina radnog iskustva u područjima produkt dizajna, vizualnih komunikacija ili srodnih disciplina, kao i studenti diplomskih studija iz navedenih područja. Sudjelovanje će biti omogućeno i nekolicini studenata drugih fakulteta koji imaju izraziti interes ili iskustvo u radu s dizajnerima, a koji su zainteresirani doprinijeti timovima s ciljem proširenja područja poslovne stručnosti i razumijevanja poslovnog okruženja.

Sudionicima će se osigurati svi uvjeti za teorijsku i praktičnu primjenu znanja, ‘’jedan na jedan’’ mentoriranje i praćenje razvojnog procesa proizvoda unutar tima, materijal i izvedba prototipova, izložba izrađenih prototipova i komunikacija u HDD galeriji ili drugom prikladnom prostoru u siječnju 2017. godine te mogućnost ugovaranja proizvodnje nastalih radova s proizvodnom kompanijom ovisno o njihovoj kvaliteti. Seriju predmeta dizajniranih na radionici, tvrtka Prostoria moći će nastaviti proizvoditi pod vlastitom robnom markom samo uz prethodno potpisivanje ugovora s autorima ili autorskim timovima.

Proizvodi nastali na radionici trebaju biti rezultat razmjene ideja i međusobne suradnje. Radni proces će se odvijati u timovima od tri dizajnera, a ukupan broj sudionika ograničen je na 12. Svi sudionici jednog tima smatrat će se koautorima osmišljenog/ih proizvoda. Tema radionica bit će detaljno definirana tijekom prvog radioničkog modula. Okvir za definiranje projektnih zadataka čini tema odnosa suvremenog radnog I životnog okoliša – u najširem smislu home office.

Od sudionika se očekuje aktivan angažman tijekom radionica. Molimo sve dizajnere koji se prijavljuju da uzmu u obzir da se radi o četiri radionice koje će se održavati u intervalima od po dva dana tijekom rujna 2016. Svi prijavitelji uz prijavu su dužni potpisati i izjavu o redovnom pohađanju i aktivnom sudjelovanju na sve četiri radionice, bez iznimke. Od sudionika se očekuje da će se sami pobrinuti za troškove smještaja, puta i hrane tijekom trajanja radionica.

Organizatori zadržavaju pravo izmjene termina pojedine radionice, odnosno njihove odgode za nekoliko dana u dogovoru s polaznicima, ako se to pokaže potrebnim zbog kvalitete programskog sadržaja.

VRIJEME I MJESTO ODRŽAVANJA RADIONICA

1. Definiranje projektnog zadatka
1. – 2.9.2016., 10:00 – 17:00 / HDD, VERN, Prostoria Showroom

2. Razvoj koncepta
14. – 15.9.2016., 10:00 – 17:00 / Prostoria proizvodnja (Sv. Križ Začretje)

3. Razvoj proizvoda
20. – 21.9.2016., 10:00 – 17:00 / VERN, Prostoria proizvodnja (Sv. Križ Začretje)

4. Komunikacija i prezentacija
29. – 30.9.2016., 10:00 – 17:00 / HDD, VERN’, Prostoria proizvodnja (Sv. Križ Začretje)

NAČIN I ROK PRIJAVE

Rok za primanje prijava za sudjelovanje je 25. srpnja u ponoć.

Molimo zainteresirane da svoje prijave šalju na mail ksenija.zakula@dizajn.hr i naslove ih “Dizajn u praksi”. Mail treba sadržavati PDF dokument A4 formata koji sadrži kratki profesionalni životopis, kontakt podatke (ime i prezime, telefon, mail), izbor pet najboljih projekata iz dizajnerskog portfolija te motivacijsko pismo za sudjelovanje u radionici. Molimo vas da u životopisu istaknete suradničke (timske) projekte i navedete svoje uloge u njima, kao i iskustvo sudjelovanja u radionicama, ako ga imate.

Svi zainteresirani pozvani su odazvati se razgovoru s organizatorima projekta, koji će se održati 12. srpnja u 19 sati u Hrvatskom dizajnerskom društvu, Boškovićeva 18.

Predstavnici partnerskih organizacija projekta (HDD: Ivana Borovnjak, Marko Golub, Nikola Radeljković; VERN’: Gordana Ćorić, Dubravko Kraus; PROSTORIA: Iva Šilović, Tomislav Knezović) i vanjski suradnici (Damir Bralić, Simon Morasi-Piperčić, Osko+Deichmann, Danijela Domljan) temeljem prijava će odabrati participante u projektu i objaviti popis sudionika najkasnije do 30. srpnja 2016. godine, zajedno s informacijama vezanima za inicijalni sastanak.

IZLAGANJE REZULTATA RADIONICE

Rezultati radionice (radni proces i prototipovi) bit će izloženi u HDD galeriji u siječnju 2017. godine (u naknadno najavljenim datumima) u kontekstu rezultata radionica koje se istovremeno prema sličnom metodološkom ključu odvijaju u organizaciji partnerskih udruga iz Austrije (designaustria) i Makedonije (Public Room Skopje). Izložba će biti prikazana u okviru šireg programa konferencije Dizajn u praksi namijenjene promišljanju novih modela neformalnog obrazovanja za dizajnere. Ovisno o kvaliteti nastalih proizvoda, postoji mogućnost izlaganja nastalih proizvoda i na drugim lokacijama u dogovoru s proizvođačem.

Rezultati radionica bit će popraćeni foto i video dokumentacijom radnog procesa.

Poziv za prijavu na radionice možete pogledati ovdje.

Organizatori:

HDD, Boškovićeva 18, Zagreb
VERN, Iblerov trg 10, Zagreb
PROSTORIA, Prostoria Showroom, Bauerova 10, Zagreb / Prostoria proizvodnja, Pustodol Začretski, Sv. Križ Začretje

EU flag-Erasmus+_vect_POS [B&W]