playboy Video

VIDEO: Davor Devčić i Igor Vranješ, art direktori hrvatskog Playboya [iz arhiva, 2016.]

Održana 2016. godine, izložba “X X X X Četiri časopisa koja se ne srame” obrađivala je časopise Paradoks, Twen, Start, Playboy u kontinuitetu njihovog izlaženja, te u odnosu na sadržaj i dizajn. Za potrebe ta izložbe napravljen je i ovaj video koji donosi razgovore s dvojicom dizanera i art direktora koji su oblikovali hrvatsko izdanje časopisa Playboy, DAVOROM DEVČIĆEM (1997. – 2002.) i IGOROM VRANJEŠOM (od 2002. do danas). U razgovoru s Goranom Martinom Štimcem, Devčić i Vranješ osvrću se na svoja dizajnerska i redakcijska iskustva iz protekle 23 godine, načine rada, ali i specifičnosti poput uvođenja hrvatskih tipografskih pisama u internacionalni magazin.

lerotic video arhiv Video

VIDEO: Videointervjui o Tomislavu Lerotiću [iz arhiva, 2013.]

Početkom 2013. godine u HDD galeriji priredili smo izložbu posvećenu aktivističkom, edukacijskom i dizajnerskom djelovanju TOMISLAVA LEROTIĆA, pod naslovom “Lerotic.de / Dizajnerski i aktivistički arhiv Tomislava Lerotića”. Bila je to jedna od prvih izložbi uz koje smo počeli stvarati novu videodokumentaciju, te su u sklopu priprema za istu snimljeni razgovori s fizikalnim kemičarom STANKOM URŠIĆEM, kemičarkom i ekološkom aktivisticom GORANKOM ADAM te Lerotićevim kolegama profesorima na Odsjeku za vizualne komunikacije Umjetničke akademije u Splitu IVICOM MITROVIĆEM i IGOROM ČALJKUŠIĆEM. Materijala ima ukupno oko 120 minuta, a u njemu je pokriveno sve od Lerotićevog edukacijskog rada, preko aktivizma, pa do općenitih, često zastrašujućih uvida u stanje našeg okoliša i njegovog zagađenja.

pula suran video arhiv Video

VIDEO: Tko vidi dizajn u Puli? [iz arhiva, 2012.]

Prije osam godina OLEG ŠURAN je za svoju prvu samostalnu izložbu u HDD galeriji snimio razgovore sa svojim prijateljima i obitelji, kolegama i sugrađanima kako bi sebi i nama pokušao prikazati tko, gdje i kako vidi dizajn u Puli. Serija devet videorazgovora izvorno je prikazivana na izložbi “Tko vidi dizajn u Puli?”, nekoliko godina kasnije na tematskoj izložbi “Arhiv dizajna” Dana D 2015, te je recentno, putem QR kodova, uključena i u knjigu Fragmenti dizajnerske povijesti. Ako ste sve to propustili, evo svih razgovora na okupu – o dizajnu u Puli govore ANTON ŠURAN, NIKOLA RACAN, IVAN ŠTOKOVIĆ; ANDI PEKICA, OLEG MOROVIĆ, BISERKA VRANIĆ, MAURICIO FERLIN, TEDDY LEE AKELIĆ i NOEL MIRKOVIĆ!

index Vijesti

Inicijativa mreže CULTURE ACTION EUROPE za potporu sektoru kulture

Kriza izazvana pandemijom COVID-19 pogodila je i cijeli kulturni i kreativni sektor, čija se uloga još jedanput pokazala od temeljne važnosti u društvu. Slijedom teških ekonomskih posljedica na kulturni i kreativni sektor, dio zastupnika Europskog parlamenta iz redova Zelenih/Europskog slobodnog saveza pokrenuo je inicijativu uputivši otvoreno pismo Europskoj komisiji i državama članicama Europske unije u kojemu zahtijevaju potporu pogođenom sektoru, s naglaskom na kulturne radnike i manje organizacije civilnog društva čiji su programi otkazani u narednom razdoblju.

cieslewicz video arhiv Video

VIDEO: Sjajni tragovi Romana Cieślewicza [iz arhiva, 2012.]

Duboko iz arhiva vadimo jedan od prvih galerijskih videa koje smo producirali za potrebe naših izložbi. Ovaj video snimio je i montirao Goran Martin Štimac 2012. godine za izložbu ROMAN CIESLEWICZ: SJAJNI TRAGOVI 1961. – 1995. Unutar ovih pedesetak minuta o vezama slavnog poljsko-francuskog grafičkog dizajnera Romana Cieslewicza sa hrvatskom sredinom govore teoretičarka umjetnosti VERA HORVAT PINTARIĆ, urednik magazina Start MARKO GRČIĆ, zamjenik glavnog urednika MARIO BOŠNJAK, art direktor Starta FADIL VEJZOVIĆ, te grafički dizajneri ŽELJKO BORČIĆ i IVAN DOROGHY.

Aktualno

playboy Video

VIDEO: Davor Devčić i Igor Vranješ, art direktori hrvatskog Playboya [iz arhiva, 2016.]

Održana 2016. godine, izložba “X X X X Četiri časopisa koja se ne srame” obrađivala je časopise Paradoks, Twen, Start, Playboy u kontinuitetu njihovog izlaženja, te u odnosu na sadržaj i dizajn. Za potrebe ta izložbe napravljen je i ovaj video koji donosi razgovore s dvojicom dizanera i art direktora koji su oblikovali hrvatsko izdanje časopisa Playboy, DAVOROM DEVČIĆEM (1997. – 2002.) i IGOROM VRANJEŠOM (od 2002. do danas). U razgovoru s Goranom Martinom Štimcem, Devčić i Vranješ osvrću se na svoja dizajnerska i redakcijska iskustva iz protekle 23 godine, načine rada, ali i specifičnosti poput uvođenja hrvatskih tipografskih pisama u internacionalni magazin.

stanislav naslovna 2 Intervju

STANISLAV HABJAN: “Između priče i slike prostor je lova i dizajnerske igre”

“Trenutak kad nešto padne na pamet bude bilo kada i bilo gdje, a to što padne obično odmah i ponudi izraz u kojemu bi se najbolje utjelovilo, bilo najvidljivije. Nekad se sklop riječi najbolje izrazi objektom, predmetom, instalacijom, čak cijelom izložbom ili ambijentom, nekada se iz stilske figure izvuče priča ili pjesma, dugo sam godina volio upravo plakat kao formu, onda me slikovnica zanijela, pa grafičke mape, a danas mi je to pjesma, tekst za pjevanje uživo. Razmišljam u rimama već godinu dana…” – razgovarala: ORA MUŠĆET

deniz video naslovna Video

VIDEO: Deniz Ova – Istanbulski bijenale kao platforma empatije

Snimili smo dio predavanja održanih u sklopu Plan D.konferencije u Orisu – Kući arhitekture, a evo i prve od tih snimki! Naša gošća, DENIZ OVA, direktorica je Istanbulskog bijenala dizajna, a govorila nam je o bijenalu kao aktivnoj platformi koja od svojih začetaka promiče suradničke prakse i kritičko mišljenje, dovodeći ih sve više pod zajednički pojam empatije. U vrijeme u kojem se debatira budućnost cijeloga planeta, bijenale se ne nastoji suzdržati od uključivanja u raspravu, već se manifestira kao živi ekosustav plodnih refleksija. U ovom predavanju Deniz Ova objasnila je temeljna načela Istanbulskog bijenala dizajna, kao i njegove težnje u budućnosti.

tdc 2019 Vijesti

Kolektiv NJI3 i Hrvoje Živčić dobitnici TDC-ovog Certifikata tipografske izvrsnosti

Dizajnerski kolektiv NJI3, koji čine Tessa Bachrach-Krištofić, Dina Milovčić i Franka Tretinjak te dizajner i tipograf Hrvoje Živčić, dobitnici su prestižnog priznanja njujorške organizacije Type Directors Club (TDC) za 2019. godinu. Kolektiv NJI3 osvojio je Certifikat za tipografsku izvrsnost u kategoriji Komunikacijski dizajn, dok je Hrvoje Živčić nagrađen Certifikatom izvrsnosti u kategoriji Oblikovanje pisma. Više o nagrađenim radovima pročitajte u nastavku.

foto: Dunja Lesar Intervju

SARA PAVLEKOVIĆ PREIS: “Dizajn promatram kroz prizmu glazbe”

“Proširivanje granica struke otvara analitičke alate koje smatram važnima za promišljanje čitavog spektra srodnih medija, a posljedično i jasniji pogled na vlastitu struku, njene trenutne granice, a na kraju i one vlastite. Istraživanje i udaljavanje može se činiti kao pokušaj neke vrste otpora, no iz mog iskustva, povezivanje znanja, interdisciplinarnost i pronalazak novih primjena dizajnerskih alata ključno je za budućnost struke, te njenu prilagodbu na nove zahtjeve i izazove društva.” – RAZGOVARALA: ORA MUŠĆET

BeFunky-collage Dizajnerska početnica

Poziv za prijedloge Dizajnerskih početnica u 2020.

Hrvatsko dizajnersko društvo poziva članove i sve ostale zainteresirane autore i timove na sudjelovanje u projektu DIZAJNERSKA POČETNICA. Svoje prijedloge kreativnih radionica za djecu i mlade koje će se realizirati u sklopu projekta tijekom 2020. godine možete dostaviti do ponedjeljka 6. travnja 2020. do ponoći.

Bife Titanik
foto: Lili Zaneta Praški kvadrijenale

STROJEVI KOJI DAJU “PING”: Ivan Marušić Klif i kazalište

“Od fascinacije filmskom trakom i zvukom te rubno pripadajuće perkusije i elektroničkih šumova, do današnje posvećenosti spajanju novog i starog nipošto samo u tehnološkom smislu, Ivan Marušić Klif prešao je put od zainteresiranog adolescenta do umjetnika ovjenčanog prestižnim nagradama i, što je još važnije, ozbiljnog statusa čak i u krugovima koji s njegovim nemaju veze. S komercijalne i egzistencijalne strane, Klif je danas “brend” koji kao takav funkcionira tamo gdje se brendovi plasiraju, prodaju i koriste. Tamo, međutim, cijene rezultat a ne proces, spektakularnost ih zasljepljuje a ne nadahnjuje, dok ih raskoš tretmana fascinira. ” – PIŠE: IGOR RUŽIĆ